دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1397 - 05:15
علیرضا مرزبان در گفت‌و‌گو با آنا:

شکست ایران برای حریفان راحت نیست/خودباوری و اعتماد به نفس بالای ملی‌پوشان

کارشناس فوتبال گفت: آن چیزی که مشخص است اینکه شکست ایران راحت به دست نمی آید و همه بازیکنان راه مبارزه کردن را خوب بلدند.
کد خبر : 287304

علیرضا مرزبان، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره بازی ایران مقابل مراکش و پیروزی تیم ملی کشورمان بعد از بیست سال در جام جهانی گفت: خدا را شکر تیم ایران اولین بازی جام‌جهانی که برای همه تیم‌ها خیلی سخت و حساس است با برد شروع کرد و همین موضوع هم باعث شد خودباوری و اعتماد به نفس بازیکنان بالا برود.‌ البته ما سی دقیقه ابتدایی بازی را خوب شروع نکردیم و آن هم به نظرم طبیعی بود به هر حال بچه‌ها در یک میدان بزرگ به نام جام‌جهانی بازی می‌کردند و فشار زیادی روی آنها بود. ضمن اینکه از آمادگی خودشان به خاطر بازی‌های کم تدارکاتی چندان اطلاعی نداشتند، همه این شرایط دست به دست هم داد تا دقایق ابتدایی بازی خوب ظاهر نشویم.


وی ادامه داد: اما کم‌کم بازیکنان با شرایط و جو ورزشگاه خودشان را وفق دادند و توانستند به بازی برگردند.‌ روحیه مبارزه طلبی یکی از ویژگی‌های اصلی این بازی بود و همه بازیکنان از دل و جان مایه گذاشتند تا در این رقابت به گل برسند.‌ به هر حال این بازی به سود ما تمام شد و حالا باید برای بازی با اسپانیا و پرتغال خودمان را آماده کنیم. متاسفانه اسپانیا و پرتغال هم به تساوی رسیدند و این نتیجه برای تیم ما خوب نبود چرا که اسپانیا حالا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در بازی بعدی با تفاضل گل به برتری برسد. مسلما اسپانیا که سه تیم بزرگ رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید را دارد حریف قدرتمندی برای ماست چرا که همه بازیکنان شاخص و ستاره این سه تیم الان در تیم ملی اسپانیا جمع شدند و آنها تمام هدفشان این است که در بازی بعد به پیروزی برسند.‌ مسلما این شرایط کار را برای ما سخت‌تر می‌کند اما به هر حال فوتبال و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی‌اش همیشه وجود داشته است. به نظرم در این مسابقه باید بازیکنان تفکر جام حذفی را داشته باشند و با روحیه فداکارانه و شجاعانه بجنگند.


مرزبان با بیان اینکه پیروزی تیم‌ملی مقابل مراکش اتحاد ایران را نشان داد،‌ گفت: پیروزی شاگردان کی‌روش برابر مراکش تنها یک چیز را به جهانیان نشان داد و آن هم اتحاد بین بازیکنان تیم‌ملی بود.‌ در زمین بازی با تمام وجود همه بازیکنان با هم هماهنگ و همدل شدند تا دست پر از این میدان سخت بیرون بیایند و بعد از این پیروزی هم مردم ما در کوچه و خیابان شادی کردند.‌ ما نباید از تاثیری که فوتبال در جوامع می‌گذارد غافل شویم. این رشته ورزشی به قدری محبوب است که می‌تواند رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را در برگیرد.‌ برد مقابل مراکش برای ما مهم بود و مهم‌تر اینکه اعتماد به نفس بازیکنان و مردم ایران بالا رفته و حالا بازیکنان تلاش می‌کنند تا در مقابل اسپانیا و پرتغال بهترین نمایش را داشته باشند.


این کارشناس فوتبال در پاسخ به اینکه شاید با این برد فشار بر روی بازیکنان برای دو بازی پرتغال و اسپانیا کمتر باشد،‌‌عنوان کرد: به نظرم کاملا برعکس است و اتفاقا‌ در شرایط فعلی فشار بر روی بازیکنان زیادتر شده است چرا که الان همه توقع یک بازی خوب از ملی‌پوشان دارند و از طرفی بازیکنان هم در تلاش هستند که شخصیت قهرمانی خود را حفظ کنند و بهترین عملکرد را داشته باشند.به نظرم ما نباید زیر چرخ اسپانیا برویم و باید دفاع کنیم و بازی را در کنترل خودمان در بیاوریم.‌هر چقدر که کیفیت بازی ما بهتر باشد و زمان چنین نمایشی به درازا کشیده شود اسپانیا در شرایط استرس قرار می‌گیرد و این به نفع ما خواهد بود. در هر حال مهمترین فاکتور مقابل اسپانیا گل نخوردن و امتیاز گرفتن و مدیریت زمان و مکان است.


مرزبان در پایان گفت: امیدوارم تیم‌‌ملی در دو بازی سخت و حساس خودش عملکرد قابل قبولی داشته باشد، آن چیزی که مشخص است اینکه شکست ایران راحت به دست نمی آید و همه بازیکنان راه مبارزه کردن را خوب بلدند و از دل و جان مایه می‌گذارند که فوتبال قابل قبولی از خود نشان دهند. تیم ایران اگر به یک تساوی برسد خیلی راحت صعود می‌کند و امیدواریم که این اتفاق بیافتد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته