دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1397 - 13:10
سخنگوی جنبش انصارالله یمن:

نیروهای ائتلاف سعودی از فرودگاه الحدیده عقب‌نشینی کرده‌اند

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با رد ادعای ائتلاف عربی درباره کنترل بر فرودگاه حدیده اعلام کرد نیروهای ائتلاف، عقب‌نشینی کرده و در منطقه دریهمی محاصره شده‌اند.
کد خبر : 287248

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمد عبدالسلام در مصاحبه با وب‌سایت شبکه المیادین با تهدید ائتلاف عربی به عملیاتی شدید که توان مقاومت در آن را نخواهند داشت، گفت: «ائتلاف سعودی به‌دلیل اینکه نتوانست در تحقق اهدافش موفق عمل کند و ناکام ماند، به جنگ رسانه‌ای روی آورده است و در این راستا دروغ‌پراکنی می‌کند.»


عبدالسلام با تاکید بر اینکه پیشنهاد انتقال مدیریت حدیده به سازمان ملل متحد طرحی غیرمنطقی و مخالف با قوانین سازمان ملل متحد و منشورهای بین‌المللی است، افزود: «فرستاده ویژه سازمان ملل متحد پیشنهاد کرد راه‌حل سیاسی از حدیده آغاز شود. انصارالله مشکلی با این موضوع ندارد و معتقد است حل بحران در حدیده باید در صنعا، عدن و دیگر مناطق نیز اجرا و پیگیری شود.»


عبدالسلام هدف سعودی‌ها را از به راه انداختن جنگ علیه یمن «اشغالگری بیگانگان خواند و گفت: «ادامه حملات علیه حدیده و سایر مناطق یمن فرصت حل سیاسی بحران را در این کشور از بین می‌برد. عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری (مستعفی) یمن تنها ابزاری برای اشغالگری امارات و عربستان است. او در عدن زیر تصویر بنیانگذار عربستان و بنیانگذار امارات دیده شد و در حالی که قرار بود رئیس‌جمهوری قانونی یمن باشد.»


وی تاکید کرد: «این موضوع نشان می‌دهد یمن در اشغال سعودی‌ها و هادی تنها ابزاری برای اشغالگری است که هیچ جایگاهی در هیچ یک از مذاکرات سیاسی ندارد.»


سخنگوی انصارالله برخی ادعاها را درباره وجود نیروهای ایرانی در یمن دروغ و جعلی دانست و گفت: «حتی یک مدرک دال بر این موضوع وجود ندارد. این ادعاها در زمانی مطرح می‌شوند که ارتش‌های اشغالگری از عربستان، امارات و سودان در قالب ائتلاف عربی علیه یمن می‌جنگند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته