دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1397 - 11:29

ائتلاف سعودی در حدیده یمن «جنایت جنگی» رقم زد

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که در بمباران ائتلاف عربی به رهبری عربستان اتاق عملیات ما هدف قرار گرفت که در نوع خود یک جنایت جنگی است.
کد خبر : 287228

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، وزارت بهداشت حکومت نجات ملی یمن از هدف قرار گرفتن اتاق عملیات خود در بیمارستان الثوره در استان حدیده خبر داد و این اقدام را جنایت جنگی و پا گذاشتن بر روی همه معاهدات و قوانین بین‌المللی خواند.


در بیانیه صادره از سوی وزارت بهداشت یمن آمده است: «ما به‌شدت هدف قرار گرفتن مستقیم اتاق عملیات خود را در دفتر بهداشت حدیده از سوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان محکوم می‌کنیم، بمبارانی که خسارت زیادی بر جای گذاشت و باعث ایجاد رعب و وحشت در میان کادر پزشکی بیمارستان شد.»


این بیانیه می‌افزاید: «همه این کارها در مقابل دیدگان جامعه بین المللی و سازمان ملل متحد انجام می‌شود که روز و شب نسبت به وضعیت انسان‌دوستانه در حدیده گریانند، در حالی که گوششان نسبت به صدای جنایت‌های ائتلاف متجاوز ناشنواست.»


به گزارش آنا، یورونیوز در گزارشی از اوضاع بندر حدیده یمن نوشت:‌ «نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان شب گذشته (شنبه) وارد فرودگاه بندر حدیده واقع در غرب یمن شدند. از تهاجم کنونی نیروهای این ائتلاف به‌عنوان بزرگترین عملیات در جریان جنگ داخلی یمن یاد می‌شود.»


اشغال بندر حدیده از سوی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان می‌تواند جنبش انصارالله را در ضعیف‌ترین موقعیت خود از زمان آغاز بحران در یمن قرار دهد. از دست دادن کنترل بندر حدیده همچنین به معنای قطع ارتباط دریایی نیروهای انصارالله با خارج خواهد بود.


در عین حال یک منبع نظامی وابسته به دولت یمن اعلام کرد نیروهای ائتلاف نظامی به رهبری عربستان فرودگاه حدیده را محاصره کرده‌اند، اما هنوز کنترل آن را در اختیار نگرفته‌اند.


سازمان ملل متحد از نبرد حدیده و پیامدهای آن بر زندگی غیرنظامیان در یمن ابراز نگرانی کرده است. درگیری‌ها بر سر کنترل این شهر می‌تواند به قطع تنها راه دریافت کمک های بشردوستانه برای بسیاری از غیرنظامیان منجر شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته