دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1397 - 04:44
جام جهانی 2018 روسیه؛

ورود مدافع عنوان قهرمانی به مسابقات/ آلمان آماده غلبه بر مکزیک

تیم ملی آلمان در اولین دیدار خود در جام جهانی به دیدار مکزیک خواهد رفت.
کد خبر : 287188

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ مدافع عنوان قهرمانی در نخستین دیدار گروه F به مصاف مکزیک می رود. دیداری که در ورزشگاه لوژنیکی مسکو که محل برگزاری مراسم و دیدار افتتاحیه بود، برگزار می شود. این مسابقه ساعت 19:30 آغاز خواهد شد.


آلمان که در 2014 بزیل قهرمان شد، در انتخابی اروپا نیز توانست عملکرد خیره کننده ای داشته باشد و تمامی دیدارهای خود را با پیروزی پشت سر بگذارد. آنها سال گذشته قهرمان جام کنفدراسیون ها شدند تا نشان دهند در شرایط مساعدی به سر می برند. مانشافت ها از بازیکنان بسیار خوبی مانند تونی کروس، مانوئل نویر، مسعود اوزیل، تیمو ورنر و ... بهره می برند اما مهم ترین عامل موفقیت این تیم وحدت تیمی است که در جمع شاگردان یواخیم لوو به خوبی حس می شود.


یواخیم لوو که به دنبال دومبن قهرمانی متوالی با تیمش است به خوبی توانسته تمرینات تیمش را دنبال کند و سال گذشته هم در جام کنفدراسیون ها نشان داد که بازیکنانش به خوبی توانایی آن را دارند تا در این تورنمنت هم به چیری جز قهرمانی فکر نکند. آلمان تیمی است که تلفیقی از تجربه و نیروی جوانی را به همراه هوش بالای بازیکنان در استاده از موقعیت ها به همراه دارد. آنها به معنای واقعی کلمه پشتکار دارند و به سادگی مغلوب هیچ حریفی نمی شوند. در واقع آلمان ها فقط برای پیروزی به مصاف رقبا می روند. اگر چه شاگردان یواخیم لوو در بازی های دوستانه نمایش جذابی نداشته اند اما با توجه به افتخاراتی که مانشافت ها در جام جهانی رقم زده اند همه می دانند که آلمان یکی از مدعیان قهرمانی است و از نخستین بازی به دنبال اثبات برتری اش است. نگاهی به تورنمنت های قبلی گویای آن است که آلمان ها همواره پیش از مسابقات بازی های دوستانه مناسبی را برگزار نکرده اند.


مکزیک به عنوان تیم نخست منطقه کونکاکاف به جام جهانی آمده است. آنها در این منطقه بیشترین حضور را در ادوار گذشته مسابقات داشته اند و بازیکنان نامداری را هم معرفی کرده اند. در این دوره هم هیروینگ لوزانو و کارلوس ولا ستاره های ال تری هستند. البته خاویر هرناندز هم با تجربه بالایی که از دوره های قبلی داشته می تواند به تیمش برای موقیت کمک کند. خوان کارلوس اوسوریو سرمربی مکزیک بزرگترین ایراد تیمش که در قبل خط دفاعی است را به رغم سیستم چرخشی که اجرا کرده هنوز نتوانسته به خوبی حل کند. هر چند استفاده از سیستم چرخشی وی نیز با انتقاداتی همراه بوده است.


با توجه به حضور سوئد و کره جنوبی در این گروه، آزتک‌ها می دانند که اگر از آلمان امتیاز بگیرند برای صعود حریفان آسان تری را پیش رو دارند. البته حواشی پیش آمده در اردوی تیم ملی مکزیک و شب زنده داری بازیکنان این تیم، جو تیم ملی این کشور را حسابی به هم ریخته است. با این حال آنها تلاش خواهند کرد تا بر مسائل موجود غلبه کنند و بتوانند برابر آلمان دست خالی میدان را ترک نکنند.


آلمان سال گذشته در نیمه نهایی جام کنفدراسیون ها بر مکزیک غلبه کرد و به نظر می رسد این بار هم بتواند برنده شود. البته تیم های بزرگ معمولا در شروع تورنمنت ها نمایش دلپذیری نداشته اند.


* قضاوت این دیدار بر عهده علیرضا فغانی داور ایرانی است. داوری که در المپیک برزیل به خوبی از عهده مسئولیتش برآمد و دیدار نهایی را نیز سوت زد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته