دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1397 - 02:33
جام جهانی 2018 روسیه؛

جدال مهم صربستان - کاستاریکا/ عقاب‌های سفید آماده غلبه برتیوکس‌ها

صربستان و کاستاریکا در شرایطی به دیدار یکدیگر می‌روند که با کسب 3 امتیاز می‌توانند به صعود امیدوار باشند.
کد خبر : 287186

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ در ادامه دیدارهای جام جهانی 2018 روسیه تیم های صربستان و کاستاریکا برگزار کننده نخستین دیدار گروه E هستند. این مسابقه از ساعت 16:30 در ورزشگاه سامارا آرنا شهر سامارا برگزار خواهد شد.


صربستان در حالی که دو بازی در مرحله گروهی باقی مانده بود، توانست به عنوان صدرنشین گروه D اروپا صعودش به جام جهانی را قطعی کند. اگر چه این صعود به دلیل شکست 3 بر 2 برابر اتریش پیش از دیدار با گرجستان با جشن هواداران همراه نشد. علاوه بر اتریش، ولز و جمهوری ایرلند هم با صرب ها همگروه بودند اما آنها با شایستگی بلیط سفر به روسیه را به دست آوردند. اسلاولجوب موسلین به رغم آنکه موفق شد عقاب‌های سفید را به جام جهانی برساند اما پس از مدتی برکنار شد تا هدایت این تیم به ملادن کریستاییچ سپرده شود.


نقاط قوت صربستان در خطوط دفاع و میانی است. آنها در دفاع کردن تبحر خاصی دارند و این موضوع را اثبات کرده اند. هافبک های این تیم ارزش های خود را پیش از این اثبات کرده اند. نمانیا ماتیچ، سرگئی میلینکوویچ ساویچ، لوکا میلیوویویچ و آدلم لیاییچ هماهنگی بسیار خوبی با یکدیگر دارند و کمربند میان مستحکمی را ایجاد کرده اند. آنها به خوبی در میانه میدان بازی را اداره می‌کنند و در ایجاد موقعیت برای مهاجمان نیز خلاقیت های خاص خود را دارند. الکساندر میتروویچ نیز در خط حمله صربستان می‌تواند عامل برتری تیمش شود. او بهترین گلزن عقاب‌ها در مرحله انتخابی بود و این قابلیت را دارد که در روسیه نیز این عنوان را تکرار کند. بزرگترین ضعف صربستان این است که درست در لحظات کلیدی، افت می‌کند و اگر آنها می‌خواهند از گروهشان صعود کنند باید این مشکل حل شود. به خصوص اینکه آنها باید امروز برابر کاستاریکا امتیاز کامل بگیرند تا برابر برزیل و سوئیس اندوخته ای داشته باشند.


حریف امروز صرب ها کاستاریکاست. تیمی که به عنوان تیم دوم منطقه کونکاکاف پس از مکزیک توانست راهی روسیه شود. آنها در 2014 برزیل توانستند به جمع 8 تیم برتر جهان بروند و این بار هم برای خلق شگفتی به روسیه آمده اند. کندال واتسون، جیانکارو گونزالس و جانی آکوستا در خط دفاعی بعه همراه کیلور ناواس سنگربان اول رئال مادرید توانسته اند سازمان دفاعی بسیار مناسبی را برای تیوکس رقم بزند. البته این تیم فقدان یک گلزن تمام عیار را در خط حمله حس می‌کند اما با این حال تبحر اصلی شاگردان اسکار رامیرز تبحر خاصی در ضد حملات دارند و بارها این مسئله را اثبات کرده اند.


برایان رویز در خط میانی به طور حتم یکی از بازیکنانی است که توانایی های بالایی دارد. رویز به همراه کیلور ناواس بهترین بازیکنان کاستاریکا هستند و در تیمی که کمبود ستاره در آن حس می شود بهترین ها هستند. به خصوص ناواس که در رئال مادرید یکی از بهترین هاست. این تیم در دیدارهای تدارکاتی نمایش درخشانی نداشته است و برخی این تصور را دارند که تیوکس نمی تواند همچون جام جهانی گذشته خوش بدرخشد اما تجربه بالای تابارز روی نیمکت این تیم قطعا به بازیکنان کمک خواهد کرد تا نمایش درخور توجهی را ارائه دهند.


بدون تردید کاستاریکا نیز در بازی امروز به چیزی جز پیروزی فکر نخواهد کرد. همگروهی با برزیل و سوئیس این اجازه را نمی دهد که شاگردان تابارز فرصت سوزی کنند و از خیر 3 امتیاز مسابقه نمی گذرند. باید دید در پایان ماراتن 90 دقیقه ای این بازی مهاجمان کدام تیم در گشودن قفل دفاعی و باز کردن دروازه حریف موفق تر عمل می کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته