دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1397 - 17:52
جام جهانی 2018 روسیه؛

دانمارک امیدوار به عبور از پرو/ اینکاها آماده برتری برابر دینامیت دنیش

تیم های ملی دانمارک و پرو دومین دیدار روز نخست گروه D را برگزار خواهند کرد.
کد خبر : 287181

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ دیدار دوم گروه C جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 20:30 امشب در ورزشگاه موردوویا آرنا شهر سارانسک میان تیم های پرو و دانمارک برگزار می شود.


پرو در حالی توانست جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد که شروعی بسیار ناامید کننده در مرحله انتخابی داشت اما پس از آنکه ریکاردو گارکا به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد، توانست در 5 دیدار پایانی نتایج مناسبی بگیرد و به مرحله پلی آف راه پیدا کند. اینکاها در این مرحله از سد نیوزلند عبور کردند تا مسافر روسیه شوند. البته رای دادگاه بین المللی ورزش در مورد تخلفات تیم ملی بولیوی و اعطای امتیازات دیداری که پرو در آن پیروز نشده به این تیم باعث شد تا آنها امیدوار به راهیابی به جام جهانی شوند و در ادامه نتایجی تاریخی مانند برتری در خانه پاراگوئه و اکوادور برای اولین بار و تساوی برابر کلمبیا آنها را راهی پلی آف کرد. حالا آنها پس از 36 سال بار دیگر در بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان هستند و به دانبال آن هستند تا نتایج خوبی بگیرند.


نقطه قوت لافرانخا در خط دفاعی است. گارکا توانسته تیم خوبی را آماده کند. تیمی که یک سال و نیم است شکستی را نپذیرفته است. ثبات در خط دفاعی باعث شده تا پرو امید زیادی به صعود به مرحله بعد داشته باشد. البته کم تجربه بودن اینکاها حتی سرمربی این تیم می تواند پاشنه آشیل نماینده آمریکای جنوبی باشد. پائولو گوئررو و جفرسون فارفان بازیکنان باتجربه پرو هستند که این قابلیت را دارند تا تیم شان را با درایت سرمربی شان و تلاش دیگر هم تیمی های شان به موفقیت برسانند. بدون شک برتری برابر دانمارک در گروهی که فرانسه در آن قرار دارد، سکوی پرتاب مناسبی برای صعود به مرحله بعد باشد.


دانمارک در سمت دیگر زمین آمده است تا در بازی نخست برنده باشد. دینامیت دنیش پس از آنکه بعد از لهستان تیم دوم گروه E اروپا شد و سپس در پلی آف با عبور از نیوزلند راهی روسیه شد. ایج هاریده سرمربی دانمارک تیم خود را بر محور کریستین اریکسن، ستاره تاتنهام خواهد چید. آندریاس کریستنسن و یانیک وسترگارد، رقبای یکدیگر برای قرار گرفتن در ترکیب دانمارک در کنار سیمون کائر خواهند بود. کسپر دالبرگ، یکی از پدیده های دانمارک است که می تواند در این جام توجهات زیادی را به خود جلب کند. دینامیت دنیش تیمی قدرتمند، مبتنی بر بازی مستقیم و سازمانه یافته است و قدرت و میانگین قد بالا در همه ارکان تیم دیده می شود.


پرو در 9 بازی آخر خود تنها 2 گل دریافت کرده و دانمارک نیز در 10 بازی اخیرش تنها 3 گل دریافت کرده است. بدین ترتیب، کریستین اریکسن و گوئررو باید در بهترین فرم خود باشند تا بتوانند قفل این دفاع های قدرتمند را شکسته و تیمشان را به پیروزی برسانند. همچنین دانمارک در 9 بازی اخیر و پرو در 8 بازی اخیرش شکست ناپذیر بوده و باید دید آیا یک کدام از این دو تیم می تواند رکورد دیگری را بشکند یا این رکورد شکنی به دیگر دیدارهای جام منتقل خواهد شد.


اگر چه روی کاغذ بخت پیروزی دانمارک برابر پرو بیشتر است اما نماینده آمریکای جنوبی قصد دارد تا با برتری مقابل نماینده اروپا بار دیگر ثابت کند تا این تیم بدون امید نیست. با توجه به برتری فرانسه برابر استرالیا بدون شک تیم برنده این مسابقه شانس زیادی برای راهیابی به دور بعدی پیدا می کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته