دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1394 - 19:21

عربستان بزرگ‌ترین گروهک داعش در داخل این کشور را متلاشی کرد

وزارت امورخارجه عربستان در بیانیه‌ای با اعلام خبرخنثی‌سازی چند انفجار انتحاری در هفت مسجد، اعلام کرد که بزرگ‌ترین گروهک وابسته به داعش در داخل این کشور را کشف و متلاشی کرده است.
کد خبر : 28706

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد: وزارت کشور عربستان امروز شنبه در بیانیه‌ای از کشف گروهکی 431 نفره خبر داد و آن را وابسته به گروه تروریستی داعش اعلام کرد.


وزارت کشور عربستان در این بیانیه، با بیان اینکه این افراد از نه ملیت هستند، افزود: ملیت بیشتر این افراد سعودی است و سایر افراد ملیت‌های یمنی، مصری، اردنی، الجزائری، نیجریایی و چادی دارند و برخی نیز ملیتشان مشخص نیست.


بیانیه وزارت کشور می‌افزاید که این گروهک مسئول 5 حادثه حمله به نماز‌گزاران در روستای «دالوه»، حمله به نیروهای امنیتی در شرق ریاض، حمله به یک گشتی وابسته به تاسیسات امنیتی در جنوب ریاض، حادثه حمله به نمازگزاران مسجد امام علی علیه‌السلام در روستای «قدیح» و حمله به نمازگزاران در مسجد حسین بن علی در منطقه «العنود» بوده است.


در این بیانیه می‌افزاید: از جمله عملیات‌هایی که خنثی شد، چهار عملیات انتحاری با کمربند انفجاری بود که از جمله آن عملیات روز نُهم ماه رمضان گذشته علیه مسجد جامع نیروهای فوریتی ویژه در ریاض بود که گنجایش بیش از سه هزار نمازگزار را دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب