دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس واحد شوشتر در گفت و گو با آنا عنوان کرد:

ارتباط صنعت و دانشگاه؛ همکاری واحد شوشتر با شرکت کشت و صنعت کارون

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر گفت: با شرکت کشت و صنعت کارون که یکی از قطب های کشاورزی و صنعتی کشور به شمار می رود، گفتمانی داشتیم که بتوانیم موانع میان ارتباط صنعت و دانشگاه را برطرف کنیم تا این واحد دانشگاهی‌ بتواند در حوزه صنعت پررنگ تر عمل کند.
کد خبر : 287053

دکتر محمدحسین پورمحمدی در حاشیه نشست مشترک با معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، فرماندار شوشتر، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت کارون، مدیر توزیع برق و شهردار شوشتر به میزبانی واحد شوشتر در گفت و گو با خبرنگار آنا در زمینه فعالیت های دانش بنیان این واحد دانشگاهی اظهار کرد: واحد شوشتر به عنوان تنها واحد دانشگاهی دارای مرکز رشد واحدهای فناور در استان خوزستان است.


وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در طول یک سال اخیر به آن توجه کرده بحث کارآفرینی و اشتغال است که یکی از دغدغه های اصلی جامعه نیز محسوب می شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر انجام فعالیت های مهارت آموزی و تبدیل دانشگاه به دانشگاه کارآفرین را لازمه ایجاد اشتغال برای جوانان دانست و افزود: به دنبال آن هستیم که بتوانیم در کنار مباحث تئوریک، مباحث عملی آموزش داده شود و شرایط لازم برای اشتغال و کارآفرینی دانشجویان فراهم شود.



پورمحمدی با اشاره به راه اندازی کارگروه اشتغال و کارآفرینی در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: هدف دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر ایجاد اشتغال پایدار برای دانشجویان در زمان تحصیل و پس از آن است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده گفت: ما در راستای سخنان مقام معظم رهبری درباره ارتباط صنعت و دانشگاه ورود کرده ایم به طوری که با کشت و صنعت کارون که یکی از قطب های صنعتی و کشاورزی کل کشور به شمار می رود، گفتمانی داشتیم که بتوانیم موانع میان ارتباط صنعت و دانشگاه را برطرف کنیم تا دانشگاه ها نیز بتوانند در حوزه صنعت پررنگ تر عمل کنند.


وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر طرح های مختلفی نظیر طرح ملی برداشت سبز و ... وجود دارد که انتظار می رود با توجه به اثرات مختلف آلایندگی که کشت و صنعت کارون دارد با دانشگاه همکاری هایی را داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته