دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1397 - 10:16

آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج می شود

منابع دیپلماتیک می‌گویند مذاکرات نمایندگان دولت آمریکا و مقام های سازمان ملل متحد که با محوریت اصلاح ساختار شورای حقوق بشر این سازمان برگزار شده بود، شکست خورده است و آمریکا به زودی در اعتراض به محکومیت همیشگی صهیونیست‌ها در این شورا، از آن خارج می‌شود.
کد خبر : 286988

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، منابع دیپلماتیک از شکست مذاکرات نمایندگان دولت آمریکا و سازمان ملل متحد بر سر نحوه اصلاح ساختار شورای حقوق‌ بشر این سازمان و احتمال خروج آمریکا از این شورا خبر دادند.


آمریکا به درج دائمی جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در دستور کار شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد معترض است. آن طور که منابع دیپلماتیک به رویترز گفته‌اند، احتمال دارد آمریکایی‌ها با توجه به شکست مذاکرات با سازمان ملل متحد، به زودی واکنش نشان دهند و در نخستین گام، در نشست ژنو که نشست‌ اصلی اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد است، شرکت نکنند.


این منابع گفته‌اند خروج آمریکا از شورای حقوق بشر، قطعی شده و حالا دیگر، موضوع خارج شدن یا نشدن مطرح نیست و سوال این است که آمریکا چه زمانی از شورا خارج می‌شود.


نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، سال گذشته در برابر اعضای شرکت‌کننده در نشست ژنو گفته بود اگر «تعصبات مزمن ضداسرائیلی» از دستور کار شورا کنار گذاشته نشود، آمریکا این نهاد بین‌المللی را ترک می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته