دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1397 - 05:00
جام جهانی 2018 روسیه؛

شاهزاده‌های پارسی آماده شکار شیرهای اطلس

شاگردان کارلوس کی‌روش در نخستین گام به مصاف مراکش خواهند رفت تا با غلبه بر این رقیب آفریقایی امید زیادی برای صعود به مرحله حذفی پیدا کنند.
کد خبر : 286952

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ نخستین دیدار گروه B جام جهانی 2018 روسیه را تیم های ملی ایران و مراکش در ورزشگاه کرستوفسکی شهر سن پترزبورگ و از ساعت 19:30 برگزار خواهند کرد.


همان طور که کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از مسابقه اعلام کرد او و شاگردانش برای ماموریتی بزرگ به روسیه آمده اند. تیم ملی ایران در شرایطی اولین دیدار خود را برابر تیم ملی مراکش که ملقب به شیرهای اطلس است، برگزار می کند که توانست در دور انتخابی جام جهانی روسیه بدون متحمل شدن شکستی و به عنوان دومین تیم انتخاب شده پس از برزیل مسافر روسیه شود. یوزهای ایران 3 بازی پیش از پایان دیدارهای انتخابی و در حالی که گلی دریافت نکرده بودند مجوز صعود را دریافت کردند.


شیران پارسی پس از مسابقات انتخابی دیدارهای دوستانه بزرگی برگزار نکردند و ترکیه بهترین حریف آنها بوده است. سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران بیش از 7 سال است که هدایت یوزهای ایرانی را برعهده داشته و در جام جهانی گذشته ثابت کرد که شاگردانش به سادگی تسلیم نمی شوند. هروه رنارد سرمربی تیم ملی مراکش در نشست خبری پیش از مسابقه گفته که می‌داند تیم کی‌روش همواره پر از غافلگیری است و این موضوع گویای آن است که شاهزاده‌های پارسی برای رقبا تا چه اندازه خطرناک هستند.


نقطه قوت تیم ملی ایران سازمان دفاعی آن است. کارلوس کی‌روش توانسته به خوبی بازیکنانش را در زمینه دفاع کردن برابر حریفان آموزش دهد. علاوه بر این موضوع نباید از این مسئله به سادگی گذشت که سرمربی پرتغالی پارسی‌ها بازیکنان بسیار خوبی در خط حمله دارد. علیرضا جهانبخش آقای گل لیگ هلند، سردار آزمون مهاجم آماده روبین کاران روسیه، سامان قدوس بازیکن آماده اوسترشوندس سوئد، کریم انصاری فرد که در المپیاکوس خوش درخشیده و حتی رضا قوچان نژاد که فصل موفقی را در هیرنوین پشت سر گذاشت، می توانند به کی‌روش کمک کنند تا آمار گلزنی ایران در مقایسه با جام جهانی 2014 برزیل افزایش پیدا کند.


تنها غایب تیم ملی ایران در بازی امروز سعید عزت اللهی است. البته کی‌روش جانشین مناسب برای این بازیکن را دارد. در جدول رده بندی فیفا جایگاه تیم ملی ایران از مراکش بالاتر است و این موضوع می تواند بار روانی مثبتی به سود نماینده آسیایی میدان باشد.


در سمت دیگر زمین مراکش قرار دارد. تیمی که همچون ایران بدون پذیرفتن گلی جواز صعود به جام جهانی را به دست آورد. نقطه قوت فرزندان الله سازمان دفاعی منسجم این تیم است. هروه رنارد توانسته خط دفاعی قدرتمندی حتی در سطح بین المللی آماده کند. مهدی بن عطیه رهبر سازمان دفاعی تیم رنارد است و کریم الهادی جلوی او به خوبی قدرت تهاجمی حریفان را تا حدود زیادی خنثی کرده اند. نقطه ضعف مغربی ها میانگین سنی بالای این تیم است. خالد بوطیب، کریم البوصوفا، کریم الاحمدی، نورالدین امارابات، عزیز بوهدوز، نبیل دیرار، مانوئل دی کاستا و مهدی بن عطیه که شاکله اصلی شیرهای اطلس را تشکیل می دهند میانگین سنی تیم را بالای 31 سال بردند. این موضوع می تواند به سود تیم جوانتر ایران باشد.


حکیم زیاش ستاره تیم ملی مراکش به شمار می رود. هافبک 24 ساله تیم آژاکس با 9 گل و 14 پاس گل عملکردی مناسبی در لیگ هلند داشت و آمده است تا با درخشش در جام جهانی مورد توجه تیم های بزرگتری قرار بگیرد.


پیروزی برابر ایران در سن پترزبورگ برای صعود مراکش قطعا ضروری است. این وضعیت برای تیم کشورمان هم وجود دارد. هر کدام از دو تیم در دیدار امروز برنده شوند، شانس زیادی برای صعود به مرحله بعد پیدا می کنند، چرا که به شرط کسب امتیاز برابر اسپانیا و پرتغال آنها از گروه مرگ حذف نشده اند و افتخار بزرگی نصیب شان می شود. باید دید در پایان 90 دقیقه جدال این دو تیم کدامیک امید صعود را در دل هواداران کشورشان زنده نگه می دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته