دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر کشاورزی سابق قرقیزستان:

پیشرفت و توسعه اوراسیا منوط به حذف دلار است

وزیر کشاورزی سابق قرقیزستان گفت: تا زمانی که کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در معاملات تجاری این سازمان از دلار استفاده کنند آرزوهای آنها برای توسعه برآورده نمی‌شود.
کد خبر : 286799

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، «جمعه‌قادر اکینیف» وزیر سابق کشاورزی قرقیزستان در گفت‌وگویی با اشاره به توسعه اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: تا هنگامی که کشورهای عضو این اتحادیه در معاملات تجاری از دلار استفاده کنند، آرزوهای آنها برای توسعه برآورده نمی‌شود.


وی ادامه داد: به تازگی در نشست سران سازمان همکاری شانگهای «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان هم بر اجرای معاملات تجاری بین اعضای سازمان شانگهای و اتحادیه اوراسیا با استفاده از واحدهای مالی ملی تأکید کرد.


اکینیف گفت: این موضوع کاملا مشخص است که آمریکا هر وقت نیاز دارد دستگاه چاپ دلار خود را راه‌اندازی می‌کند و به این دلیل امروز اقتصاد این کشور در رتبه نخست قرار دارد.


این کارشناس اقتصادی قرقیز ادامه داد: آمریکا حتی اگر هیچ محصولی را تولید نکند همین طور در رتبه نخست می‌ماند و دلار عامل قدرت «واشنگتن» در دنیا است.


وزیر کشاورزی سابق قرقیزستان تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای سازمان شانگهای و اتحادیه اوراسیا هیچ منعی برای تصویب پیشنهاد رئیس جمهور قزاقستان ندارند و این مسئله باید هر چه بیشتر در عرضه‌های مختلف از جمله در بین مقامات دولتی مطرح و برای اجرای آن اقدامی صورت گیرد.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته