دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1397 - 10:52

جزئیات آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس اعلام شد

مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش‌و‌پرورش جزئیات آزمون انتخاب و انتصاب مدیران را تشریح کرد.
کد خبر : 286746

عظیم محبی، مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌و‌گو گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 30 خرداد برگزار می‌شود، گفت: بخشنامه برگزاری آزمون به استان‌ها ابلاغ شده است و آزمون به صورت سراسر برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه منابع علمی آزمون به فرهنگیان اعلام شده است، افزود: ره نامه مباحث نظری نظام نعلیم و تربیت، سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و آئین‌نامه اجرایی، مالی و تخلفات اداری مدارس از جمله منابع این آزمون است بنابراین متقاضیان باید برای پذیرفته شدن این منابع را به خوبی مطالعه کنند.


محبی ادامه داد: هم‌چنین سه عنوان کتاب از جمله روابط انسانی نوشته دکتر میرکریمی، نظارت و راهنمایی نوشته دکتر عبدالهی و اصول و فنون مشاوره نوشته دکتر صافی جزو منابع این آزمون است.


مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه این آزمون 100 سوال دارد، افزود: برای هر سوال تقریبا 1 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. شرکت‌کنندگان در روز برگزاری آزمون با حضور در پایگاه به صورت اینترتی به سوالات پاسخ خواهند داد.


وی با تاکید براینکه آزمون به صورت سراسری در کشور برگزار خواهد شد، یادآور شد: با توجه به اینکه تعداد متقاضیان بیش از نیاز آموزش‌و‌پرورش است و هم‌چنین به دلیل اینکه آزمون به صورت اینترنتی برگزار می‌شود احتمال می‌رود به دلایل مختلف از جمله قطع برق، اینترنت و یا کمبود کامپیوتر در برخی استان‌ها دچار مشکیل شویم به همین دلیل و برای پیشگیری از بروز مشکل 4 نوبت سوال طراحی شده است تا استان‌ها بتوانند در صورت مشکل، آزمون را با تاخیر و با سوالات دیگری برگزار کنند.


محبی یادآور شد: اگر متقاضیان بتوانند 40 درصد سوالات را پاسخ دهند به مرحله بعدی راه پیدا می‌کنند. پذیرفته شدگان در مرحله پایانی مورد مصاحبه قرار می‌گیرند.


مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش‌و‌پرورش در خصوص ابعاد مصاحبه از پذیرفته‌شدگان، بیان کرد: پذیرفته‌شدگان از نظر مباحث روانشناختی، مدیریت، آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی و سلامت، انجمن اولیا و اداری-مالی مورد مصاحبه قرار می‌گیرند.


وی افزود: در این مرحله افراد باید 400 امتیاز کسب کنند. جمع امتیاز پذیرفته شدگان و سوابق آنها در نهایت مورد بررسی مسئول کمیته منطقه قرار می‌گیرد و سپس اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در سامانه انتخاب و انتصاب مدیران درج می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب