دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1397 - 08:30
هفته‌‌‌چهارم لیگ‌ ملت‌های والیبال؛

رویارویی نفس‌گیر مردان والیبال ایران مقابل حریفان/ کولاکوویچ در اندیشه پیروزی مقابل کشورش

تیم ملی والیبال ایران در حالی در هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت های والیبال به مصاف حریفان سرسخت خود می‌رود که تاکنون با کسب 9 امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار گرفته است.
کد خبر : 286741

به گزارش‌‌‌ خبرنگار ورزشی‌ آنا،‌‌ هفته‌‌‌چهارم لیگ‌ ملت‌های والیبال فردا (‌شنبه)‌ برگزار و تیم‌ملی‌ والیبال ایران در این هفته باید به مصاف آمریکا(میزبان)، صربستان‌،‌ لهستان برود.‌ تیم ایران در سه هفته رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در کسب نتیجه نوسانات زیادی داشت.‌


بلندقامتان ایران در هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال مقابل فرانسه، اسپانیا و ژاپن به میدان رفتند که از آن هفته تنها یک پیروزی مقابل اسپانیا به دست آوردند.‌ در هفته دوم هم شاگردان کولاکوویج رودروی آرژانتین،‌ کانادا، ایتالیا قرار گرفتند و تنها مقابل آرژانتین توانستند به برتری برسند.‌ در هفته سوم اما شرایط در تیم‌ملی کمی تغییر کرد؛‌‌ تیم ایران در این هفته برابر روسیه، چین، برزیل به میدان رفت و اتفاقا در این بازی برخلاف تصور همگان کولاکوویچ به بازیکنان جوان خود اعتماد کرد و در برابر برزیل با ملی‌پوشان جوان و تازه‌ نفس به میدان رفت اگرچه در برابر برزیل تیم‌ ایران حریف این ابرقدرت والیبال نشد اما همگان را به این باور رساند که نسل طلایی در راه والیبال ایران است.


در هفته سوم تیم ملی ایران برابر چین جنگنده به میدان رفت و پیروز میدان شد اما برابر روسیه و برزیل شکست خورد. در هفته چهارم تیم ایران در امریکا مقابل حریفان سرسختی همچون لهستان و صربستان باید به میدان برود. در ادامه حریفان ایران را در هفته چهارم رقابت های لیگ ملت های والیبال بررسی می کنیم:


ایران-‌لهستان


لهستان تیمی با تکیه بر قدرت و تکنیک بازیکنانی همچون بارتوش کورک و میخال کوبیاک، یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های جهان در خط حمله محسوب می‌شود. این تیم یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های دنیا محسوب می‌شود و در همه تورنمنت‌ها و مسابقات حضور داشته‌است. مردم لهستان علاقه فراوانی به این رشته ورزشی دارند و همیشه سالن‌های ورزشی در لهستان مملو از هوادار است.‌ ایران و لهستان بارها با هم به میدان رفته‌اند و همیشه دیدار این دو تیم با حواشی زیادی همراه بوده‌است. تیم لهستان در حال حاضر سومین رنکینگ جهانی را به خود اختصاص داده و در صدر جدول بازیکنان بلندقامت قرار دارد.



* افتخارات تیم ملی لهستان: المپیک: 1 طلا، قهرمانی جهان: 2 طلا و 1 نقره، جام جهانی: 2 نقره و 1 برنز، لیگ جهانی: 1 طلا و 1 برنز، قهرمانی اروپا: 1 طلا، 5 نقره و 2 برنز


تیم ملی ایران از ساعت 3 بامداد شنبه 26 خرداد (به وقت تهران) در دهمین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال، در آمریکا به مصاف لهستان می رود.


ایران- صربستان


بازی دومین ایران در هفته چهارم رقابت های لیگ ملت های والیبال مقابل صربستان است، تیمی که هم اکنون سرمربی سابق آن ایگور کولاکوویچ هدایت تیم ملی ایران را برعهده دارد.‌ والیبال در صربستان قدمت زیادی دارد و این تیم حتی قهرمانی در المپیک را هم در کارنامه اش ثبت کرده است.‌ ایگور کولاکوویچ اهل مونته نگرو سرمربی فعلی تیم ملی از سال 2006 تا 2014 برای مدتی طولانی هدایت صربستان را بر عهده داشت و تاثیرات زیادی بر والیبال این کشور گذاشت. یکی از مهمترین اقدامات ایگور که نام او را در والیبال صربستان ماندگار کرد تغییر نسل بازیکنان و ملی پوشان این تیم بود. کولاکوویچ با وجود اینکه بازیکنان به نام و قدیمی را در کنار خود داشت اما آنها را از تیم ملی صربستان کنار گذاشت و ملی پوشات جوان را دعوت کرد تا آینده والیبال را در کشورش بسازد و حالا برنامه‌های این مرد آرام صربستانی بعد از جدایی اش از تیم والیبال کشورش به ثمر رسیده‌است.



صربستان در سال های 2015 و 2016 نقره و طلای لیگ جهانی و در سال 2017 برنز قهرمانی اروپا را به دست آورد و بازیکنانی که کولاکوویچ به والیبال جهان معرفی کرده بود، در بهترین باشگاه های اروپایی بازی می کنند.


پس از کولاکوویچ، نیکلا گربیچ هدایت تیم ملی صربستان را بر عهده گرفت. صربستان و گربیچ در لیگ جهانی 2017 هم با ایران روبرو شدند و گربیچ در همان مسابقات بود که با دیدن عملکرد محمدجواد معنوی نژاد، به او پیشنهاد داد به تیم ورونا بپیوندند و به این ترتیب معنوی نژاد شاگرد گربیچ در این تیم ایتالیایی شد. تیم ملی صربستان در رتبه یازدهم رده بندی فدراسیون بین المللی والیبال قرار دارد.


افتخارات تیم ملی والیبال صربستان: المپیک: 1 طلا و 1 برنز، قهرمانی جهان: 1 نقره و 1 برنز، جام جهانی: 1 برنز، جام قهرمانان بزرگ جهان: 1 برنز، لیگ جهانی: 1 طلا، 5 نقره و 3 برنز، قهرمانی اروپا: 2 طلا، 1 نقره و 8 برنز


ایران و صربستان پیش از آغاز لیگ ملت های والیبال، 2 مسابقه تدارکاتی مقابل هم برگزار کردند و هر کدام به یک پیروزی دست یافتند. در هفته چهارم لیگ ملت ها، این دو تیم از ساعت 23:30 شنبه 26 خرداد (به وقت تهران) در آمریکا به مصاف هم می روند.


ایران- امریکا


دوازدهمین رقیب ایران که به عقیده کارشناسان فنی‌ترین کامل‌ترین تیم جهان از نظر فنی محسوب می شود؛ امریکاست. والیبال آمریکا یکی از تیم های پر افتخار جهان محسوب می شود چرا که این تیم ترکیبی از تکنیک و قدرت را در بازی‌های خود به نمایش می‌گذارد و همین امر هم باعث شده تا بسیاری از کارشناسان این تیم را کامل ترین تیم جهان از نظر فنی بدانند. تیم ملی آمریکا در رتبه دوم رده بندی فدراسیون بین المللی والیبال قرار دارد.



افتخارات تیم ملی والیبال آمریکا:المپیک: 3 طلا و 2 برنز، قهرمانی جهان: 1 طلا و 1 برنز، جام جهانی: 2 طلا و 1 برنز، جام قهرمانان بزرگ جهان: 1 نقره، لیگ جهانی: 2 طلا، 1 نقره و 3 برنز، قهرمانی آمریکای شمالی: 9 طلا، 10 نقره و 4 برنز، بازی های پان آمریکن: 4 طلا، 4 نقره و 1 برنز


تیم ملی آمریکا از ساعت 3 بامداد دوشنبه 28 خرداد (به وقت تهران) میزبان ایران در سومین مسابقه از هفته چهارم لیگ ملت های والیبال است.


** جدول رده بندی لیگ ملت های والیبال در پایان هفته سوم
1- لهستان 8 برد، 23 امتیاز، ضریب ست 3.571
2- برزیل 8 برد، 23 امتیاز، ضریب ست 3.25
3- فرانسه 7 برد، 22 امتیاز
4- آمریکا 7 برد، 20 امتیاز
5- روسیه 6 برد، 19 امتیاز
6- صربستان 6 برد، 15 امتیاز
7- ایتالیا 5 برد، 16 امتیاز
8- کانادا 5 برد، 15 امتیاز
9- آلمان 4 برد، 13 امتیاز
10- ژاپن 4 برد، 11 امتیاز
11- ایران 3 برد، 9 امتیاز، ضریب ست 0.75
12- بلغارستان 3 برد، 9 امتیاز، ضریب ست 0.666
13- آرژانتین 2 برد، 8 امتیاز
14- استرالیا 2 برد، 6 امتیاز، ضریب ست 0.478
15- چین 2 برد، 6 امتیاز، ضریب ست 0.391
16- کره جنوبی بدون برد، 1 امتیاز


برنامه کامل دیدارهای تیم‌ملی والیبال ایران در دور مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌‌ها به وقت تهران:
* هفته نخست: چهارم تا ششم خرداد
گروه یک: فرانسه(میزبان)، ژاپن، استرالیا و ایران
جمعه چهارم خردادماه: ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه: فرانسه – ایران
شنبه پنجم خردادماه: ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه: استرالیا – ایران
یکشنبه ششم خردادماه: ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه: ایران – ژاپن
* هفته دوم: ۱۱ تا ۱۴ خرداد
گروه هفتم: آرژانتین(میزبان)، کانادا، ایتالیا و ایران
شنبه دوازدهم خردادماه: ساعت ۴ و ۴۰ دقیقه بامداد: آرژانتین – ایران
یکشنبه سیزدهم خردادماه: ساعت یک و ۴۰ دقیقه بامداد: ایران – ایتالیا
یکشنبه سیزدهم خردادماه: ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه: ایران – کانادا
* هفته سوم: ۱۸ تا ۲۱ خرداد
گروه یازدهم: روسیه(میزبان)، چین، ایران و برزیل
جمعه ۱۸ خردادماه: ساعت ۱۶: چین – ایران
شنبه ۱۹ خردادماه: ساعت ۱۶: ایران – برزیل
یکشنبه ۲۰ خردادماه: ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه: روسیه – ایران
* هفته چهارم: ۲۵ تا ۲۸ خرداد
گروه پانزدهم: آمریکا(میزبان)، صربستان ، لهستان و ایران
شنبه ۲۶ خردادماه: ساعت ۳ بامداد: لهستان – ایران
شنبه ۲۶ خردادماه: ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه: ایران – صربستان
دوشنبه ۲۸ خردادماه: ساعت ۳ بامداد: آمریکا – ایران
* هفته پنجم: یکم تا سوم تیرماه
گروه نوزدهم: ایران(میزبان)، آلمان، بلغارستان و کره جنوبی
جمعه یکم تیرماه: ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه: ایران – کره
شنبه دوم تیرماه: ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه: ایران – بلغارستان
یکشنبه سوم تیرماه: ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه: ایران – آلمان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته