دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1394 - 11:39

بندر بن سلطان: «اوباما» در مذاکره با ایران هوشمندانه عمل کرد

رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان در نخستین واکنش به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 ، آن را نتیجه هوشمندی رئیس‌جمهوری آمریکا دانست.
کد خبر : 28668

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «بندر بن سلطان» رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان در یادداشتی که در روزنامه «ایلاف» منتشر شد، «توافق هسته‌ای اوباما با ایران» را «کپی برابر با اصل» توافق «بیل کلینتون با کره شمالی» دانست.


وی افزود: رئیس‌جمهور «کلینتون»، آن زمان تصمیمش را بر اساس تحلیلی راهبردی از سیاست خارجی آمریکا و بر اساس اطلاعات محرمانه اتخاذ کرد. بعدا روشن شد که تحلیل راهبردی سیاست خارجی، اشتباه بوده است و اگر کلینتون از آن مطلع می‌شد، چنین تصمیمی نمی‌گرفت و من از این امر کاملا مطمئن هستم.


وی تصمیم اوباما را درست توصیف کرد و نوشت: «اوباما» تصمیمش برای پیش‌رفتن در توافق هسته‌ای با ایران را در حالی اتخاذ کرد که کاملا می‌دانست تحلیل راهبردی سیاست خارجی‌‌اش و اطلاعاتش نهادهای اطلاعاتی داخلی و اطلاعات کشورهای متحدش در منطقه هیچ‌یک نتیجه توافق هسته‌ای با کره‌شمالی را نه‌ تنها پیش‌بینی نکرده بودند، بلکه در کنار دسترسی ایران به میلیاردها دلار، پیش‌بینی امور بدتر از این را کرده بودند. آشوب خاورمیانه را خواهد گرفت، منطقه‌ای که کشورهایش در بی‌ثباتی‌اند و ایران نقشی اساسی در آن ایفا می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته