دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1397 - 12:30
در جلسه فدراسیون بوکس چه گذشت؟

ابهام در افزایش سهمیه بوکس در مسابقات آسیایی/ ماجرای حواشی بیرونی برای فدراسیون

روز گذشته در حالی جلسه فدراسیون بوکس در مورد بازی‌های آسیایی برگزار شد که خبر رسید درگیری لفظی و قهر چاشنی این جلسه بوده اما مسئولان فدراسیون، سرمربی و کادرفنی این موضوع را کاملا تکذیب کردند.
کد خبر : 286657

به گزارش گروه ‌ورزشی خبرگزاری آنا،‌‌ روز گذشته جلسه‌ کمیته‌ملی المپیک با حضور مسئولان وزارت‌ ورزش و جوانان برای بررسی افزایش سهمیه رشته‌های ورزشی برگزار شد و طبق تصمیمات اخذ شده درخواست فدراسیون قایقرانی برای ورود کانوپولو به بازی‌های آسیایی رد شد، همچنین رشته ریکرو هم تنها با یک سهمیه در اندونزی شرکت خواهد کرد. دو رشته بوکس و ژیمیناتسیک هم از جمله رشته‌هایی بودند که فدراسیون‌های ورزشی آنها درخواست افزایش سهمیه داده بودند که در ابتدا مسئولان کمیته ملی المپیک در مورد آن تصمیم نگرفتند اما اواخر روز گذشته خبر رسید که تعداد سهمیه‌های بوکس از سه به پنج رسیده است و تیم‌ملی بوکس با 5 بوکسور به بازی‌های آسیایی اعزام خواهد شد.


بعد از افزایش سهمیه بوکس در بازی‌های آسیایی بلافاصله روز گذشته در فدراسیون بوکس جلسه‌ای برگزار شد و‌ حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس، ناصر طالبی نایب رئیس فدراسیون، علیرضا کلانتری دبیر فدراسیون، اکبر احدی سرمربی تیم ملی بزرگسالان و همچنین عیسی گل محمدی سرپرست تیم ملی بوکس در این جلسه حضور داشتند که البته گویا در میانه‌های این جلسه درگیری لفظی شدید بین گل‌محمدی و طالبی اتفاق افتاد و این جلسه پایان خوشی نداشته است.


فدراسیون بوکس سال‌ها با حواشی درگیر بود و روز گذشته بعد از مدتها که این رشته بحران زده به ساحل آرامش رسیده دوباره جرقه حواشی استارت خورده است. طبق شنیده‌ها روز گذشته پس از افزایش سهمیه بوکس در بازی‌های آسیایی جاکارتا جلسه برگزار تا در مورد نفرات اعزامی به جاکارتا تصمیم‌گیری شود اما گویا دخالت رئیس فدراسیون، نایب رئیس، دبیر در انتخاب نفرات اعزامی به جاکارتا باعث دلخوری اعضای کادرفنی شده است و در نهایت به درگیری و حواشی منجر شده به طوری که کادرفتی هم در تمرین روز گذشته بوکسورها حاضر نشده است.


البته این اخبار از سوی سرمربی تیم‌ملی و ثوری رئیس فدراسیون‌بوکس کاملا رد شد.‌


اکبر احدی سرمربی تیم‌ملی در رابطه با درگیری در جلسه روز گذشته فدراسیون بوکس‌ گفت: هیچ درگیری بین ما پیش نیامد و اگر هم روز گذشته در تمرینات تیم‌ملی شرکت نکردیم به این دلیل بوده که ما تمرین استخر و سونا داشتیم و اصلا تمرین تیم‌ملی تعطیل بود. روز گذشته هم مانقطه نظرات خودمان را برای اعزام بوکسورها اعلام کردیم و اختلاف نظر هم بود اما درگیری و حاشیه‌ای به وجود نیامد.


وی در مورد اعزام تنها یک مربی همراه با تیم‌ملی بوکس گفت: واقعا این موضوع کار ما را سخت می کند و اگر تعداد بوکسورها هم 5 نفر باشند یک مربی نمی‌تواند هم کوچ کند و هم اینکه سرپرستی تیم را برعهده بگیرد به همین خاطر واقعا برای ما سخت است و امیدوارم این تصمیم عوض شود.


حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس هم درباره با خبر درگیری در جلسه فدراسیون عنوان کرد: من نمی‌دانم چه کسی پشت این اخبار است و قصدش از انتشار اخبار کذب چه چیزی است. ما دیروز جلسه داشتیم و بارها اعلام کردیم اختیار تام به کادرفنی در انتخاب نفراتش داده‌ایم و روز گذشته هم این موضوع را عنوان کردیم.


وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود او در امور کادرفنی دخالت کرده و اعلام کرده نفرات باید با نظر او به مسابقات اعزام شود؛ اظهار کرد: فقط من به عنوان رئیس فدراسیون در مورد نفراتی که قرار است به جاکارتا اعزام شود از کادرفنی توضیح خواستیم و آنها هم با دلایل قانع کننده در مورد انتخاب‌هایشان برای ما جامع و کامل توضیح دادند.


رئیس فدراسیون بوکس در رابطه با اینکه افزایش 5 سهمیه قطعی است، عنوان کرد:‌ در جلسه روز گذشته ما هم ترکیب سه نفره و هم ترکیب 5 نفره را انتخاب کردیم. همین امروز هم جلسه‌ای با صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک داشتیم و او به ما قول داد تا 5 سهمیه را مصوب کند اما به هر حال نظر نهایی با سجادی است و او باید تصمیم بگیرد، باتوجه به شناختی که من از سجادی داریم امیدوارم که در این راه ما را کمک کند و بوکس امسال با 5 سهمیه به بازی‌های آسیایی اعزام شود.


وی در مورد اعزام معرفی هم عنوان کرد: صحبت های با کمیته ملی المپیک انجام دادیم و قرار بر این شد که دو مربی به جاکارتا اعزام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته