دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1397 - 04:15
جام جهانی 2018 روسیه؛

مسکو آماده افتتاح مهیج‌ترین اتفاق فوتبالی جهان

بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال با اتفاقاتی جذاب و تماشایی امروز در ورزشگاه لوژنیکی مسکو افتتاح می‌شود.
کد خبر : 286617

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ بیست و یکمین دوره رقابت‌های جام جهانی فوتبال از 24 خرداد تا 24 تیر 1397 (14 ژوئن تا 15 ژوئیه 2018) در 11 شهر و 12 ورزشگاه روسیه برگزار می‌شود. بدون تردید بازی‌هایی که هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود از جذابیت‌های فراوانی برخوردار است و علاقه‌مندان بی شمار ورزش فوتبال منتظر هستند تا این رقابت‌ها آغاز شود. امروز که مراسم افتتاحیه این بازی‌ها برگزار می‌شود، کشور روسیه به عنوان میزبان این مسابقات حداکثر تلاش خود را کرده است تا مراسم باشکوهی برگزار کند.


فدراسیون فوتبال روسیه قصد دارد با برگزاری بی نقص مراسم افتتاحیه خودنمایی کند و نشان دهد آمادگی لازم را برای برگزاری این رقابت‌ها در یک ماه پیش رو دارد.


جالب است بدانید این اولین دوره از مسابقات جام جهانی است که در اروپای شرقی برگزار می‌شود. 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها در 8 گروه 4 تیمی به مصاف یکدیگر می‌روند. به غیر از روسیه که به عنوان میزبان جواز حضور در بازی ها را به دست آورده بود، 31 تیم دیگر حتی آلمان قهرمان دوره پیش مسابقات با حضور در دور انتخابی جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کرده‌اند. در مجموع 64 مسابقه در طی 31 روز برگزار می‌شود که طبق برنامه 48 دیدار در دور مقدماتی، 8 بازی در مرحله یک‌هشتم نهایی، 4 مسابقه در دور یک هشتم نهایی، 2 دیدار در مرحله نیمه‌نهایی و دو بازی در مراحل رده‌بندی و فینال انجام خواهد شد.


زمان، مکان و تشریفات مراسم افتتاحیه


روس‌ها طبق اعلام قبلی‌شان از ساعت 19 امروز به وقت ایران و 17:30 به وقت محلی در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو که در آن مراسم اختتامیه نیز برگزار می‌شود. در ابتدا هنرمندان و خوانندگان روسی برای سرگرم کردن تماشاگران به هنرنمایی خواهند پرداخت. روس‌‌ها برخلاف برزیلی‌ها که 4 سال پیش سعی کردند تا مراسم شلوغی برگزار کنند، برنامه‌ای ساده را اجرا خواهند کرد. هدف میزبان جام بیست و یکم این است که بیشتر نمایش‌هایی محلی با موضوعات مختلف را اجرا کند تا مردم دنیا بیشتر با فرهنگ موجود در روسیه آشنا شوند.



بیش از 500 رقاص محلی، هنرمندان عرصه‌ ژیمناستیک و نوازندگان محلی متعددی ایفای نقش می‌کنند. سپس نمایش‌های فرهنگی اجرا خواهد شد و ستاره‌های شناخته شده‌‌ جهان به اجرای برنامه خواهند پرداخت. رونالدو (لوئیز نازاریئو دلیما) بهترین بازیکن اسبق جهان و «رابی ویلیامز» خواننده برتر موسیقی پاپ جهان از کشور انگلیس،‌ از طرف کمیته برگزاری مسابقات برای حضور در مراسم افتتاحیه جام جهانی دعوت شده‌اند. همچنین «آیدا گاریفولینا» خواننده اپرا زن روسیه نیز به این مراسم دعوت شده که همانند ویلیامز پاسخ مثبت برای حضور داده است. در انتها، یک آتش‌بازی با شکوه، به مراسم پایان خواهد داد.


فلیکس میشایلوف، مولف مراسم افتتاحیه جام جهانی 2018 روسیه که پیش از این مدیر جام جهانی 2018 در شهر سن پترزبورگ و جام کنفدراسیون‌های 2017 در شهر کازان بود. مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه جام کنفدراسیون‌های 2017 روسیه در شهر سن پترزبورگ و مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2018 در مسکو حاصل کار فلیکس میشایلوف بود.


وی در رابطه با مراسم افتتاحیه جام جهانی 2018 روسیه گفت: «خوشحالیم که یک فرم جدید را برای مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه جام جهانی فوتبال از نظر زمان‌بندی و نزدیکی به بازی افتتاحیه ارائه می‌دهیم. همکارم در مراسم افتتاحیه ایلیا آوربور خواهد بود که رنگ‌های جدیدی را به اکران می‌بخشد، البته نمایش ما در ارتباط با فوتبال و عشق خواهد بود. فرم اصلی مراسم افتتاحیه جام جهانی 2018 روسیه متفاوت با جام‌های جهانی گذشته خواهد بود و ساختار اصلی آن را موسیقی تشکیل می‌دهد. نمایش اصلی مراسم افتتاحیه نیز در نزدیک‌ترین زمان به آغاز بازی تیم‌های ملی فوتبال روسیه و عربستان برگزار خواهد شد. معرفی کشور میزبان، فوتبال و اجرای ارکستر وین از دیگر بخش‌های این مراسم هستند.»



* همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه، کنسرت بزرگی در میدان معروف مسکو (میدان قرمز) برگزار خواهد شد و «لیدی گاگا» خواننده سرشناس آمریکایی در این مراسم اجرا خواهد داشت.


*ویل اسمیت بازیگر و مجری سرشناس امریکایی، نیز آهنگ رسمی مسابقات موسوم به «live it up» را به همراه چند خواننده دیگر از جمله نیکی جم اجرا خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب