دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1397 - 10:48
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

قوانین دست و پاگیر مانع ورود بخش خصوصی به عرصه تولید ملی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی قوانین دست و پاگیر وجود دارد که انگیزه‌ای برای ورود بخش خصوصی به عرصه تولید ملی باقی نمی‌گذارد.
کد خبر : 286612

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز و در رابطه با گزارش قرائت شده در خصوص نحوه پیگیری تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط دولت، اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که یکسری قوانین دست و پاگیر وجود دارد که انگیزه ای برای ورود بخش خصوصی باقی نمی‌گذارد.


وی با تاکید بر لزوم تعریف مشوق های صادراتی و نیز مالیات پایین برای کمک به تولید ملی، به مسئله سیاست های اصل ۴۴ در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: ضروری است در بخش کشاورزی تعیین دقیق تعرفه ها و حمایت از کشاورز و دامدار دنبال شود.


نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آموزش عالی نیز نه به بازار کار توجه می شود و نه به نیازهای کشور، در حالی که به اندازه کافی منابع خدادادی و نیروی انسانی کیفی داریم و آنچه مهم است مدیریت صحیح این منابع و بهره برداری از نیروی انسانی است.


وی اظهارداشت: منابع نفتی نیز به درستی استفاده نشده مثلا از محصولات یک کارخانه پتروشیمی می‌توان صدها کارخانه ایجاد کرد.


به گفته این نماینده مجلس، سیاست های دولت ها و کنار گذاشتن مدیران باتجربه نیز به ضرر تولید تمام می شود و از سوی دیگر بکارگیری مداوم بازنشستگان نیز زمینه ورود نیروهای جوان و خلاق را از بین می برد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته