دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1397 - 16:32
جان توشاک:

پیشنهاد مربی‌گری در تراکتورسازی برای من جالب بود

سرمربی ولزی جدید تراکتورسازی گفت: پیشنهادهای دیگری داشتم که برایم جالب نبود ولی پیشنهاد، تراکتور برایم جالب بود.
کد خبر : 286486

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، جان توشاک، سرمربی جدید تراکتورسازی مصاحبه ای را با روزنامه «موندو دپورتیوو» اسپانیا که به شرح زیر است:


*آیا از سفرهای طولانی برای هدایت تیم های مختلف خسته نشده اید؟


_من بعد از مربیگری در آذربایجان، مقدونیه، مراکش و ترکیه به این سفرهای طولانی عادت کردم. سفرهای طولانی با قهرمانی ها از بین می روند. به همین خاطر به ایران آمدم. من از صحبت کردن درباره قهرمانی سوپر کاپ اسپانیا با دپورتیوو و رئال مادرید خسته نمی شوم بلکه از یادآوری لحظات سخت و دشوار خسته می شوم. اکنون من 70 ساله هستم و احساس خوبی دارم. 50 سال است که در زمینه مربیگری فعالیت می کنم و در تمام نقاط جهان حضور داشتم. من خودم را به خاطر این تجارت خوش شانس می دانم.


* بسیاری از هنرپیشه ها هستند که در حین کار روی صحنه جان خود را از دست می دهند آیا جان توشاک هم برایش چنین اتفاقی روی نیمکت مربیگری خواهد افتاد؟


_ما هم باید در جایی بمیریم. روزی فردی از من پرسید که آیا قصد بازنشستگی نداری؟ به او گفتم که واژه «بازنشستگی» بی فایده ترین واژه فرهنگ لغت است. زمانیکه در تابوت قرار گرفتید، شما دیگر بازنشسته شده اید.


* چه چیزی باعث شد تا پیشنهاد تراکتورسازی را قبول کنید؟


_من تجربه مربیگری در ترکیه در باشگاه بشیکتاش را داشتم. جایی که آمدم شبیه به ترکیه است. پیشنهادهای دیگری داشتم که برایم جالب نبود ولی پیشنهاد تراکتور برایم جالب بود. ایران کشوری متفاوت است. اینجا کارلوس کی روش حضور دارد که نقاط مشترک زیادی با او دارم.اوسیانو داکروز به عنوان دستیار کی‌روش در تیم ملی ایران است. او زمانی بازیکن خود من در اسپورتینگ لیسبون بود و او را با خود به رئال سوسیه‌داد بردم. امیدوارم داکروز در کارش موفق باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته