دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1397 - 12:29
لاریجانی در پاسخ به تذکر سلیمی:

هر هفته سوال 5 نماینده در صحن علنی بررسی می‌شود

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده محلات، از تصمیم هیأت رئیسه برای بررسی پنج سوال نمایندگان در جلسات علنی هر هفته خبر داد.
کد خبر : 286388

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در اخطار و تذکری آیین‌نامه‌ای، اظهار کرد: بر اساس گزارش نظارتی معاون نظارت، ۲۴۳۶ تذکر کتبی در یکسال گذشته مطرح شده که نتیجه این تذکرات معلوم نیست، همچنین ۸۳۴ سال مطرح شده که تنها ۳۹ سوال در صحن مطرح شده است، ۴۷ مورد تحقیق و تفحص در دستور کار قرار گرفته که تنها یک مورد به قوه قضاییه ارجاع شده است.


وی افزود: اگر قرار باشد نمایندگان اینطور به وظایف نمایندگی‌شان عمل کنند، دیگر نمی‌توانند به وظایف نظارتی‌شان به خوبی عمل کنند. درخواست ما این است که مجلس در بحث نظارتی فعال‌تر باشد.


سلیمی با بیان اینکه در موضوع برجام، گزارش وزارت خارجه به نمایندگان داده نشده است، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا 18 اردیبهشت از برجام خارج شد، امروز 22 خرداد است، یعنی چهار هفته از این موضوع می‌گذرد و در مورد آن تعیین تکلیف نشده است.


در ادامه این جلسه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات سلیمی در مورد تعداد سوال‌های در نوبت مانده نمایندگان، توضیح داد: این موضوع در هیأت رئیسه مجلس مطرح و قرار شد که چهار یا پنج سوال در هفته در دستور کار مجلس قرار گیرد، اما یکسری لوایح مهم از دولت همچون قانون مالیات بر ارزش افزوده یا بحث قاچاق کالا و ارز داریم که باید بررسی آن را در دستور کار قرار دهیم.


وی همچنین گفت: اگر بخواهیم سوالات و این موضوعات با سرعت بیشتری بررسی شود باید تعداد جلسات بیشتر شود ولی فعلاً قرار است که چهار یا پنج سوال در دستور هفتگی مجلس قرار داده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب