دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1397 - 10:01
در جلسه کمیته ملی المپیک بررسی

مخالفت با سهمیه کانوپولو و افزایش سهمیه ریکرو

جلسه کمیته ملی المپیک در مورد افزایش سهمیه برخی رشته ها در بازی های آسیای برگزار شد و تصمیم بر آن شد که رشته کانوپولو به بازی های آسیایی اعزام نشود و رشته ریکرو
کد خبر : 286318

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، نشست ستاد عالی بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 برای بررسی افزایش سهمیه برخی رشته‌ها در بازی‌های آسیایی جاکارتا روز گذشته با ریاست مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک و معاونان وزارت ورزش برگزار شد. در این نشست ستاد عالی بازی‌های آسیایی تعداد نفرات اعزامی کاروان ایران به بازی‌های آسیایی را اعلام کرد که بر این اساس ‏380 ورزشکار شامل 275 ورزشکار مرد و 105 ورزشکار زن از 29 فدراسیون در 44 رشته ورزشی در بازی‌های آسیایی ‏جاکارتا حضور خواهند داشت.‏


همچنین یکی از موضوعات این جلسه افزایش ‌سهمیه برخی رشته‌های همچون کانوپولو، بوکس و ژیمناستیک در بازی‌های آسیایی بود. برهمین اساس مقرر شد که رشته کانوپولو به بازی‌های آسیایی اعزام نشود،‌ مسئولان قایقرانی که امید زیادی به حضور کانوپولو در بازی‌های آسیایی داشتند با مخالفت کمیته ملی المپیک روبه‌رو شدند، چرا که کمیته تصمیم گرفته رشته‌هایی به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام کند که از نظر کمی تعداد مدال‌های کاروان ایران را افزایش دهند و از آن جایی که کانوپولو جزء رشته‌های آزمایشی محسوب می‌شود و مدال آن در بازی‌های آسیایی در نظر گرفته نمی‌شود از همین روی درخواست فدراسیون قایقرانی در رابطه با حضور کانوپولو در جاکارتا رد شد.


دو رشته بوکس و ژیمناستیک هم از دیگر رشته‌هایی بودند که فدراسیون‌های آنها درخواست افزایش سهمیه برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا داده بودند اما مسئولان کمیته ملی المپیک قرار شده در نشستی با حضور محمدرضا داورزنی، نصرالله سجادی و اصغر رحیمی در مورد افزایش سهمیه این دو رشته تصمیم بگیرند و فعلا در مورد آن تصمیمی اخذ نشده است. رشته بوکس در بازی‌های آسیایی جاکارتا سه سهمیه دارد و قرار است طبق تصمیمات گرفته شده، امید احمدی‌صفا در ۴۹ کیلوگرم، سجاد کاظم‌زاده در ۶۹ کیلوگرم و شاهین موسوی در ۷۵ کیلوگرم نمایندگان ایران در اندونزی باشند.


ژیمناستیک هم در بازی‌های آسیایی جاکارتا دو سهمیه دارد و فدراسیون برای افزایش سهمیه در این مدت با کمیته ملی المپیک رایزنی‌های زیادی انجام داد اما در جلسه روز گذشته در مورد ژیمناستیک هم تصمیم‌گیری نشد و قرار است تا چند روز دیگر کمیته ملی المپیک نظر نهایی خود را در رابطه با افزایش سهمیه این دو رشته (بوکس و ژیمناستیک) اعلام کند. در رشته ژیمناستیک هادی خناری‌نژاد کاپیتان تیم ملی ‌ژیمناستیک دو مانده به بازی‌های آسیایی به دلیل مصدومیت این رقابت‌ها را از دست داد.


البته طبق شنیده‌ها گفته می‌شود هر دو رشته بوکس و ژیمناستیک به صورت جداگانه دو سهمیه به آنها تعلق می‌گیرد اما این موضوع هنوز از سوی کمیته ملی المپیک تایید رسمی نشده است.


در رشته ریکرو هم فدراسیون تیراندازی با کمان به اعزام یک ورزشکار اعتراض داشت و از کمیته ملی المپیک درخواست کرده بود که در رشته ریکرو تیم به صورت کامل اعزام شود،‌ یک تیم سه نفره در رشته ریکرو که طبق اعلام کمیته ملی المپیک تنها یک نفر اجازه حضور در بازی‌های آسیایی را داشت اما فدراسیون به دنبال اعزام دو نفر دیگر هم بود که مورد موافقت کمیته ملی المپیک قرار نگرفت و از همین روی فدراسیون تیراندازی با کمان در رشته ریکرو تنها یک سهمیه در بازی‌های آسیای جاکارتا خواهد داشت.‌در مسابقات جهانی ترکیه ملی پوشان تیراندازی با کمان نتایج بسیار ضعیفی داشتند و با توجه به آن نتایج کمیته ملی المپیک هم تصمیم گرفت در این ماده تنها یک ورزشکار اعزام کند.


طبق آخرین اعلام رسمی ستاد برگزاری بازی‌های آسیای جاکارتا 30 ژوئن (9 تیر) آخرین فرصتی است که کمیته ملی المپیک اسامی ورزشکاران نهایی خود را ارسال کند. هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی روزهای 18 آگوست تا 2 سپتامبر به میزبانی جاکارتا و پالمبانگ برگزار می‌شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته