دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1394 - 14:58
آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

ناراحتی رژیم صهیونیستی و عربستان بهترین سند ارزش بالای توافق است/ زمزمه‌هایی درباره بیانیه وین شنیده‌ام

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی و عربستان به شدت از جمع‌بندی مذاکرات ناراحتند و این بهترین سند ارزش توافق هسته‌ای است.
کد خبر : 28631

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با کشورهای عضو 5+1، گفت: رژیم صهیونیستی و حامیانش به ویژه عربستان سعودی به شدت از این توافق ناراحتند و همین بهترین سند ارزش بالای توافق است. آنها عصبانی باشند و از این عصبانیت بمیرند.


وی ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده تلاش خود را کرده است و راه پرپیچ و خم و سخت و دشواری را طی کرده است. قانع و مجاب کردن گروهی زیاده‌خواه و لجوج کار سختی است که دبه کردن و بهانه‌گیری جزء ذاتیات آنهاست. مثلا وزیر خارجه فرانسه می‌گوید ما به دقت نحوه استفاده ایران از منابع حاصل از رفع تحریم‌ها را زیر نظر داریم ببنید تا کجا گنده‌گویی و بی‌ربط گفتند.


تیم مذاکره کننده زحمت بلیغی کشیده است


امام جمعه موقت تهران، اظهار کرد: هر چند که سرنوشت نهایی بیانیه و پیوست آن مشخص نشده و باید جمع‌بندی مذاکرات در مجلس شورای اسلامی، کنگره آمریکا و شورای عالی امنیت ملی و همچنین سازمان ملل متحد بررسی شود اما تیم مذاکره کننده زحمت بسیار بلیغی انجام داد.


وی تصریح کرد: برخی از چند دولت 1+5 از جمله آمریکا اهل زیاده خواهی و دبه کردن هستند و این زیاده‌خواهی‌ها هشداری به هیئت ایرانی است که بیانیه و پیوست‌ها را به دقت زیر نظر داشته باشند.


آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به 23 ماه تلاش مداوم تیم مذاکره کننده تاکید کرد: پس از 23 ماه تلاش مداوم عزت بزرگی نصیب ملت ایران شد که این عزت مرهون صبر و تحمل ملت ایران در مقابله با مشکلات اقتصادی هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و تدبیر رییس جمهور و تیم مذاکره کننده بود که آمریکا را مجبور ساخت تا باور کند راه علاج تهدید و زور و فشار نیست بلکه مذاکره است.


خطیب‌موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت شش ویژگی لازم در تایید یک جمع‌بندی مذاکرات خوب، گفت: جمع‌بندی مذاکرات باید حقوق مردم را تامین کند، تمام خطوط قرمز را رعایت کند، آرمانهای انقلاب به ویژه استکبارستیزی کنار زده نشود، تحریمها یکجا برداشته شود ثروت بلوکه شده به ایران برگردد و به عزت ایران کوچک‌ترین آسیبی وارد نشود.


باید بر روی واژه ها در توافق هسته ای دقت شود


آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به تفسیر به رای آمریکایی‌ها از جمع‌بندی مذاکرات یادآور شد: باید در این زمینه واژه‌ها شفاف شوند و به دقت مورد بررسی قرار گیرند.


خطیب‌ موقت نماز جمعه تهران گفت: به دلیل اهمیت قضیه باید از دانشمندان و به ویژه دانشمندان هسته‌ای دعوت به عمل آید تا این مسئله مهم به بحث گذاشته شود تا نظر آنها هم مورد استفاده قرار بگیرد.


وی با اشاره به مطرح شدن زمزمه‌هایی درباره بیانیه وین مبنی بر رعایت نشدن خطوط قرمز تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری گفت: از جمله این موارد این است که ایران تا ده سال غنی‌سازی نکند و 98 درصد اورانیوم خود را کنار بگذارد و یا تحریم حقوق بشر یا مبتنی بر سیاستهای ایران در منطقه غرب آسیا حفظ می‌شود و یا ظرفیتهای غنی‌سازی در ده سال محدود می‌شود.


آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: مسئولان مسئولیت سنگینی دارند وباید وظایف خود را شناخته و به آن عمل کنند و اگر به فرض یک میلیون نفر در یک وزارتخانه کار می‌کنند و یک وزیر برآنها نظارت می‌کند باید حقوق آن یک میلیون نفر شناخته شود در غیر این صورت باید در روز قیامت پاسخ‌گو باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب