دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1397 - 15:52
شجاع پوریان مطرح کرد؛

درخواست از نیروی انتظامی برای پخش بازی‌های جام‌جهانی از تلویزیون‌های شهری

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: درخواست پخش مسابقات فوتبال جام جهانی در بوستان‌ها را با نیروی انتظامی مطرح کرده‌ایم.
کد خبر : 286254

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ولی الله شجاع پوریان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در همایش روز جهانی بدون دخانیات، در خصوص آسیب‌های مصرف دخانیات در کشور توضیح داد: متاسفانه مصرف دخانیات به ویژه قلیان که ضررهای بیشتری برای سلامت افراد دارد در جامعه ما روبه افزایش است. همچنین سن روی آوردن به دخانیات در کشور ما کاهش یافته و بین دختران و پسران نوجوان و جوان ما رواج پیدا کرده است. در گذشته استعمال دخانیات دارای قبح و دور از نگاه و آگاهی خانواده ها بود اما متاسفانه شاهد هستیم اکنون تبدیل به تفریح و تفرج عمومی شده که باید برای آن تدبیری بیندیشیم.


وی با انتقاد از طرح استفساریه مجلس شورای اسلامی مبنی بر مستثنی کردن قهوه خانه‌ها از فهرست اماکن عمومی اظهار کرد: بر اساس قانون در اماکن عمومی نظارت می تواند صورت گیرد که مستثنی کردن قهوه خانه‌ها از این امر اقدام خطرناکی است و باید تلاش کنیم علاوه بر قانع سازی نمایندگان مجلس برای پیشگیری از تصویب آن، پویش های اجتماعی و شبکه ها و فضاهای اجتماعی را در این زمینه فعال کنیم.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، با بیان اینکه مبارزه با دخانیات کار یک دستگاه، نهاد یا وزارتخانه نیست، خاطرنشان کرد: این مبارزه عزم عمومی و ملی را می طلبد و همه افرادی که به نوعی تریبون در اختیار دارند از جمله خطیبان نمازجمعه، امامان جماعت مساجد، اساتید و ... باید مردم را برای ترک سیگار و دخانیات و مبارزه با آن تشویق کنند.


شجاع پوریان، با بیان اینکه فعالیت های سلبی و ایجابی در کنار هم باید به کمک مبارزه با دخانیات انجام گیرد، افزود: اگر جوانان را از تفریحات ناسالم منع می کنیم باید تفریحات سالم را جایگزین آن کنیم. بنابراین باید تفریحات سالم و سامانه های نشاط را در جامعه گسترش دهیم.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ادامه داد: درخواست پخش مسابقات جام جهانی فوتبال را با نیروی انتظامی مطرح کرده ایم تا بتوانیم این بازی ها را در بوستانهایی که امکان پخش دارند، برای عموم مردم اکران کنیم.


همایش روز جهانی بدون دخانیات با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مدیرکل سلامت شهرداری تهران، نماینده سازمان جهانی بهداشت، معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون وزارت ورزش و جوانان، رییس مرکز تحقیقات سرطان، اساتید دانشگاه های علوم پزشکی، روسای انجمن های مبارزه با دخانیات، مدیران سلامت مناطق 22گانه، مسئولان خانه های سلامت محلات تهران و کانون های محلی پاد (پیشگیری از دخانیات) نهم خرداد در ایوان شمس برگزار شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته