دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1397 - 15:05

آسیب‌دیدگی یا ناهماهنگی فدراسیون دوومیدانی با مربی خارجی؟!

تیمور غیاثی عضو سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی، علت نیمه کاره ماندن اردوی علی ثمری ملی پوش پرتاب وزنه در لهستان را آسیب دیدگی و عدم هماهنگی مربی او با فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد.
کد خبر : 286179

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، علی ثمری ملی پوش پرتاب وزنه قرار بود تا بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا در کمپ اسپالا لهستان زیر نظر ایراک بوکویسکی مربی لهستانی تمرین کند اما دو هفته از حضورش در لهستان نگذشته بود که راهی ایران شد، گفته می‌شود علت اصلی بازگشت ثمری به ایران عدم هماهنگی فدراسیون دوومیدانی با مربی او بوده، به این صورت که فدراسیون دوومیدانی از ثمری خواسته هر چه سریعتر رکورد بازی های آسیایی را کسب کند اما مربی لهستانی او با این کار مخالفت کرده و اعلام کرده برای پرتاب وزنه الان زود است و باید در آستانه بازی های آسیایی این اتفاق بیافتد همین موضوع هم باعث شده که ثمری ادامه تمریناتش را با این مربی لهستانی نیمه کاره بگذارد و به ایران برگردد.


تیمور غیاثی عضو سازمان تیم‌های ملی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره بازگشت ثمری گفت: ثمری در حین تمرینات دستش از ناحیه آرنج کمی آسیب دیده به همین دلیل اردوی تیم ملی را نیمه کاره رها کرد و به ایران بازگشت. ما هم پس فردا در مورد وضعیت او جلسه می‌گذاریم و در مورد ثمری تصمیم گیری می کنیم.


وی در پاسخ به اینکه اما گفته می‌شود به دلیل عدم ناهماهنگی فدراسیون با مربی ثمری او مجبور به بازگشت شده است؛ عنوان کرد: ما هفته آینده در مشهد مسابقه خواهیم داشت و طبق رکوردهایی که ملی پوشان ثبت می‌کنند آنها را برای بازی‌های آسیایی جاکارتا انتخاب می کنیم. شما که توقع ندارید بدون رکوردگیری نفرات اعزامی به جاکارتا را مشخص کنیم؟!‌ این مسابقات برای همه ما مهم است و در نظر داریم کسانی را به این رقابت حساس و مهم اعزام کنیم که بهترین نتیجه را بگیرند و قرار نیست توریسم اعزام شود از همین روی اعلام کردیم که رکوردها باید هر چه سریعتر زده شود تا نفرات را انتخاب کنیم اما مربی لهستانی ثمری این نظر را نداشت، ضمن اینکه قبلتر هم به ما نگفت که این نظر را ندارد بنابراین این وقفه به وجود آمد حالا هم تصمیم گرفتیم پس فردا در مورد شرایط ثمری به همراه رئیس فدراسیون تصمیم گیری کنیم.


غیاثی در پاسخ به اینکه این ناهماهنگی باعث می‌شود که ثمری در آستانه بازی‌های آسیایی از تمریناتش دور شود،‌گفت: به هر حال ورزش همین است و ممکن است در اوج حساسیت ورزشکار به یکباره آسیب ببیند و مدتی از تمریناتش به دور باشد.در مورد ثمری هم این شرایط به وجود آمد، البته مربی او هم تند رفته و بدون اینکه به ما خبر بدهد اجازه نداده او تمرینات بلندکردن وزنه را انجام دهد و رکورد بزند. ما از مربیان در مورد وضعیت ورزشکاران توضیح می خواهیم و باید در مورد شرایط آنها به ما اطلاع رسانی کنند. به هر حال تا چند روز دیگر در مورد ثمری تصمیم گیری می‌کنیم و خوشبختانه زمان هم داریم و اگر او بتواند رکورد بازی های آسیایی را کسب کند تا آن مسابقات به اوج آمادگی خواهد رسید و نگرانی از این بابت نداریم.


وی در پاسخ به اینکه قرارداد فدراسیون دوومیدانی با این مربی لهستانی چه خواهد شد،‌گفت: این قرارداد کم‌لم یکن می‌شود. ما همه شرایط را برای ثمری فراهم کردیم اما متاسفانه این مشکلات به وجود آمد.


عضو سازمان تیم‌های ملی در ادامه صحبت‌هایش به عملکرد دوومیدانی‌کاران جوانان اشاره کرد و گفت: به نظرم نتیجه خیلی خوبی به دست آمد که البته این نتایج ثمره هماهنگی مربیان و ورزشکاران و فدراسیون بود. دوومیدانی ما در رده جوانان کم کم به شرایط خوبی رسیده است و در آینده هم بهتر می شود.مابدون تلاش و زحمت 5 مدال به دست نیاوردیم و به طور حتم بر روی همه این جوانان سرمایه گذاری شده که الان در این مسابقات نتیجه آن را می بینند. البته که باید بهتر از این شویم و روز به روز نتایج بهتری به دست آوریم. در هر حال شرایط خوب است و این تیم جوانان هم تا یکی دو سال دیگر جایگزین تیم بزرگسالان خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته