دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1397 - 02:15
جام جهانی 2018 روسیه؛

فیزیک‌های خاص در بیست‌ویکمین جام جهانی

بازیکنانی که در این دوره از جام جهانی از لحاظ فیزیکی شرایط ویژه‌تری دارند را مورد بررسی قرار داده‌ایم.
کد خبر : 286168

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ جام جهانی 2018 روسیه در حال کلید خوردن است. 32 تیم حاضر در جذاب‌ترین اتفاق فوتبالی جهان متشکل از 736 بازیکن گردهم جمع شده‌اند تا یک ماه مردم سرتاسر جهان را محو هنرنمایی خود کنند. بدون تردید دانستن آمار و ارقامی از بازیکنان حاضر در روسیه جزو علایق دوستداران مهیج‌ترین ورزش دنیاست.


قبل از آنکه رقابت‌ها به طور رسمی با دیدار افتتاحیه روسیه میزبان و عربستان سعودی در چارچوب گروه A آغاز شود، نگاهی به بلندترین، کوتاه‌ترین، سنگین وزن‌ترین و سبک‌ترین بازیکن بیست و یکمین دوره جام جهانی خواهیم داشت. به طور حتم همه فوتبالی‌ها دوست دارند، بدانند کدام بازیکنان هستند که مشخصات فیزیکی متتی نسبت به سایر بازیکنان حاضر در جام جهانی روسیه دارند.


سنگین‌ وزن‌ترین‌ها


رومن تورس مدافعی که گل صعود پاناما به جام جهانی را در مرحله انتخابی وارد دروازه کاستاریکا کرد تا توفان قرمز برای اولین بار مجوز حضور در بازی‌های جام جهانی را به دست آورد، با 99 کیلوگرم وزن عنوان سنگین وزن ترین بازیکن حاضر در روسیه را به دست آورده است. مدافع تیم سیاتل ساندرز آمریکا یکی از قهرمانان ملی پاناما شمرده می‌شود و تلاش می‌کند تا در مسابقات جام جهانی هم برای تیم ملی کشورش بدرخشد. اگرچه تیم کشورش با تیم‌های بزرگ انگلیس و بلژیک همگروه شده است.



پس از مدافع تیم ملی پاناما 3 بازیکن با 98 کیلوگرم وزن در رده دوم بازیکنانی قرار دارند که دارای اضافه وزن هستند. هری کین مهاجم تیم ملی انگلیس، یانیک وسترگارد مدافع تیم ملی دانمارک و عبدالله المعیوف دروازه‌بان تیم ملی عربستان در فهرست بازیکن سنگین وزن جام 21 قرار دارند.


کیم شین ووک مهاجم تیم ملی کره‌جنوبی که در تیم باشگاهی جونبورک موتورز توپ می‌زند هم با 97 کیلوگرم وزن در رده سوم بازیکنان پر وزن روسیه قرار دارد.


سبک‌ وزن‌ترین‌ها


لاغرترین بازیکن حاضر در جام جهانی از قاره آسیا و از کشور ژاپن است. تاکاشی اینوی هافبک تهاجمی سامورایی‌های آبی تنها 59 کیلوگرم وزن دارد. او با درخشش در تیم سرزو اوزاکا موفق شد تبدیل به یکی از بازیکنان لژیونر کشور ژاپن شود و به تیم بوخوم آلمان برود. اینوی در ادامه سیر صعودی‌اش به اینتراخت فرانکفورت رفت و پس از آن توانست به لالیگا اسپانیا و تیم‌های ایبار و رئال بتیس برود. او یکی از بازیکنان کلیدی ژاپنی‌ها در جام جهانی به شمار می‌رود.



دومین بازیکن سبک وزن جام جهانی هم یک هافبک تهاجمی است. جسی لینگارد بازیکن تیم ملی انگلستان با 60 کیلوگرم وزن یکی از امیدهای گرت ساوت‌گیت در روسیه به حساب می‌آید.


در جایگاه سومی بازیکن کم وزن جام جهانی 5 بازیکن دیده می‌شود. بازیکنانی که 61 کیلوگرم وزن دارند. ژواو موتینیو هافبک تیم ملی پرتغال، محمد البریک هافبک راست تیم ملی عربستان، ناهیتان ناندز هافبک و لوکاس توریرا مدافع هافبک تبم ملی اروگوئه و دریس مرتنس مهاجم تیم ملی بلژیک در این فهرست قرار گرفته‌اند.


بلندترین‌ها


لقب برج جام جهانی روسیه متعلق به لوور کالینیچ دروازه‌بان تیم ملی کرواسی است. او با 201 سانتی متر قد در رده نخست بلندترین بازیکنان حاضر در روسیه قرار دارد. او که هنوز نتوانسته جایگاه ثابتی در ترکیب تیم ملی کشورش پیدا کند،‌ بیشتر دوران ورزشی‌اش را در تیم هایدوک اشپیلت گذراند و در دو فصل گذشته هم از دروازه تیم خنت بلژیک حراست کرده است.



نفر دوم بازیکنان بلند قد در جام جهانی به یانیک وسترگارد مدافع تیم ملی دانمارک می‌رسد. او با 98 کیلوگرم وزن عنوان دوم بازیکنان سنگین وزن را هم به خود اختصاص داده است. بلندی قامت وسترگاد 200 سانتی‌متر است.


رده سوم بازیکنان بلند قد جام جهانی هم به دو نفر رسیده است. فدریکو فازیو مدافع تیم ملی آرژانتین که در تیم آ.‌اس رم ایتالیا بازی می‌کند و تیبو کورتوا دروازه‌بان تیم ملی بلژیک که از دروازه تیم چلس انگلیس حراست می‌کند با 199 سانتی‌متر قد در رده سوم بلندترین‌ها قرار دارند.


کوتاه‌ترین‌ها


رده بازیکنان کوتاه قد جام جهانی 2018 روسیه را 3 بازیکن پر کرده‌اند. ژردان شقیری وینگر تیم ملی سوئیس که پس از بازی در تیم‌های بایرن مونیخ و اینترمیلان در حال حاضر در تیم استوک سیتی انگلستان بازی می کند. آلبرتو کوئینترو مدینا هافبک تیم ملی پاناما که سابقه بازی در تیم‌های لیگ MLS آمریکا را دارد و الان در عضویت تیم یونیورسیتاریو پرو است و یحیی الشهری وینگر تیم ملی عربستان که از تیم النصر به لگانس اسپانیا رفته ولی در تیم فرصت کمی برای بازی پیدا کرده است. بلندی قد این بازیکنان همگی 165 سانتی‌متر است.



خاویر آکینو وینگر تیم ملی مکزیک با 166 سانتی متر قد در جایگاه دوم بازیکنان کوتاه قد قرار دارد. وینگر مکزیکی‌ها سابقه بازی در تیم‌های کروز آزول آرژانتین، ویارئال و رایووایکانو اسپانیا را در کارنامه دارد و الان هم عضو تیم تایگرز کشورش است.


3 بازیکن با 167 سانتی‌متر قد در رده سوم بازیکنان کوتاه این دوره از جام جهانی قرار دارند. ادواردو سالویو وینگر راست تیم ملی آرژانتین که در تیم بنفیکا پرتغال توپ می‌زند، خوزه آندرس گواردادو هافبک و وینگر تیم ملی مکزیک که در تیم بتیس اسپانیا بازی می‌کند و مبارک بوسوفا هافبک تهاجمی و وینگر چپ تیم ملی مراکش که در تیم الجزیره امارات حضور دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته