دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفت‌وگو با آنا:

رفع تحریم‌ها نباید عامل زیان تولیدکنندگان داخلی شود

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه رفع تحریم‌ها اتفاق مهمی برای کشور است، گفت: امیدواریم این اتفاق به ضرر تولیدکنندگان داخلی نباشد.
کد خبر : 28616

رضا پدیدار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه بخش عظیمی از مشکلات مربوط به سازندگان تجهیزات صنعت نفت کشور مربوط به نبود اعتماد کارفرمایان داخلی است، افزود: رفع تحریم‌ها نمی‌تواند راهگشای این بخش باشد و تنها افزایش ضریب اعتماد کارفرمایان می‌تواند به این صنعت کمک کند.


وی تصریح کرد: رئیس‌جمهوری و وزیر نفت از ابتدای فعالیت حمایت‌های خود را از تولیدکنندگان داخلی اعلام کردند، اما متأسفانه در سال گذشته این حمایت‌ها به اندازه کافی انجام نشد و برخی کارفرمایان همچنان تجهیزات خود را از خارج کشور تأمین می‌کنند.


این مقام مسئول با تأکید بر اینکه رفع تحریم‌ها اتفاق مهم و بزرگی برای کشور است، اظهار کرد: برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند زمینه ورود تجهیزات و فن‌آوری‌های روز دنیا به کشور را تسهیل کند و می‌تانیم امیدوار باشیم که در آینده صنعت نفت با ارتقای کیفی و فنی مناسبی همراه شود.


به گفته پدیدار، رفع تحریم‌ها می‌تواند واردات تجهیزات خارجی به کشور را نیز تسهیل کند که همین امر خطری برای تولیدکنندگان داخلی است، زیرا با وجود تحریم، کارفرمایان برخی تجهیزات موجود در داخل را وارد می‌کنند که ممکن است بعد از برداشته شدن محدودیت‌ها این اتفاق تشدید شود.


رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت همچنین ابراز امیدواری کرد لغو تحریم‌ها بتواند موجب بهبود گردش مالی اقتصاد کشور و باز شدن قفل تسهیلات‌دهی بانک‌ها شود.


پدیدار با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی تنها از 30 درصد ظرفیت تولیدکنندگان داخلی استفاده می‌شود، گفت: سازندگان تجهیزات صنعت نفت کشور امکان تأمین بیش از 70 درصد قطعات مورد نیاز این صنعت را دارند و امیدواریم در ادامه روند مثبت فعالیت دولت، شاهد استفاده از این ظرفیت فوق‌العاده باشیم.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته