دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حاجی‌دلیگانی مطرح کرد؛

اظهارات غلط عراقچی درباره کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم/چرا نماینده دولت در بیان مطالب صداقت به خرج نمی‌دهد

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه چرا نماینده دولت در بیان مطالب صداقت به خرج نمی‌دهد، گفت: معاون وزیر خارجه در حالی می‌گوید که ما هر وقت بخواهیم می‌توانیم از کنوانسیون مبارزه باتامین مالی تروریسم خارج شویم که طبق متن کنوانسیون هر کشور پس از اعلام خروج خود باید تا یک سال به تعهداتش در کنوانسیون عمل کند.
کد خبر : 286041

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اظهارات معاون وزیر امور خارجه در دفاع از لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم گفت: اشکالات متعددی در صحبت‌های آقای عراقچی در این باره بود که یکی از این اشکالات این بود که عنوان می‌کرد ما هر زمان که تصمیم بگیریم می‌توانیم از کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم خارج شویم.


وی ادامه داد: باید بگویم اینچنین نیست و در خود متن آمده که از زمانی که هر کشوری تصمیم به خروج از کنوانسیون بگیرد باید تا یک سال به تعهدات کنوانسیون عمل کند و تا یک سال استرداد افرادی که از دید کنوانسیون مجرم هستند باید قبول داشته باشیم.


نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه چرا نماینده دولت در بیان مطالب صداقت به خرج نمی‌دهد، اظهار داشت: اشکال دیگر که هم در لایحه دولت وهم در گزارش کمیسیون وجود دارد، این است که در این کنوانسیون کشورها به دو دسته تقسیم می‌شوند و نام کشور ما در لیست سیاه قرار دارد. این در حالی است که در کنوانسیون اصلا لیست سیاهی وجود ندارد. کشورها در این کنوانسیون به دو گروه تقسیم شده‌اند. کشورهای پرخطر و کشورهای غیرهمکار.


حاجی‌دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: نماینده دولت باید در ارائه گزارشاتش دقت کند چرا اطلاعاتش صحیح نیست و درخواست من این است که نماینده دولت که می‌خواهد صحبت کند حداقل یک بار مطالعه کند و بیاید صحبت کند.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته