دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1394 - 11:19
روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری ترکیه:

توافق هسته‌ای در رابطه ایران با همسایگان تأثیرگذار خواهد بود/ می‌توانیم با همکاری به یک راه حل برد- برد در منطقه برسیم

رئیس‌جمهوری در گفت‌وگویی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، ضمن تبریک عید سعید فطر و با اشاره به توافق ایران با ۱+۵ اظهار کرد: این توافق در رابطه ایران با همسایگانش به‌ویژه ترکیه تأثیرگذارخواهد بود.
کد خبر : 28603

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در این گفت‌وگوی تلفنی که پنج‌شنبه شب انجام شد، گفت: ما تحریم‌های ظالمانه را پشت سر گذاشتیم و توانستیم به راه حل‌های قابل قبولی دست پیدا کنیم.


وی درخصوص همکاری تهران - آنکارا برای کمک به ثبات منطقه نیز گفت: در امور منطقه‌ای چشم امید مردم منطقه به همکاری‌های ما دوخته شده است و ما می‌توانیم با همکاری یکدیگر به یک راه حل برد- برد در منطقه دست پیدا کنیم.


رئیس‌جمهوری افزود: در این ارتباط ضرورت دارد تعاملات فیمابین برای ریشه‌کنی تروریسم افزایش یافته و با مسئله تروریسم در منطقه که می‌تواند ثبات کشورها را به‌هم بزند، مقابله کنیم.


در این مکالمه تلفنی، همچنین رئیس‌جمهوری کشورمان از همکاری‌های طرف ترکیه‌ای در سال‌های گذشته در زمینه مسئله هسته‌ای قدردانی کرد.


رئیس‌جمهوری ترکیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک عید سعید فطر و موفقیت‌های به دست آمده در مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: ما آماده همکاری در مسائل منطقه‌ای هستیم و از طریق تعامل نزدیک دستگاه‌های مختلف دو کشور خواهیم توانست به این امر مهم کمک کنیم.


اردوغان به توسعه روابط دو کشور هم اشاره کرد و گفت: باید توسعه روابط را پیگیری کرده و از طریق همکاری به تعمیق آن کمک کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته