دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1397 - 08:15
تحلیل گروه هفتم جام جهانی روسیه؛

انگلیس و بلژیک شانس‌های اصلی صعود/ انگیزه دوچندان پاناما در روسیه

انگلیس و بلژیک دو شانس صعود از گروه هفتم رقابت‌ها هستند اما شاید اتفاقات فوتبالی تمام پیش‌بینی‌های این گروه را بر هم بزند.
کد خبر : 285946

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،نکته جالب توجه گروه هفتم حضور دو تیم قدرتمند انگلیس و بلژیک و همچنین پاناما به عنوان تیمی که اولین بار در جام جهانی حضور پیدا کرده است.


اکثر کارشناسان معتقدند که انگلیس و بلژیک شانس اول صعود از این گروه هستند و دو تیم دیگر شانسی برای صعود ندارند.


انگلیسی‌ها به عنوان یکی از مدعیان جام که در این گروه حضور دارند هیچ وقت نتوانستند در جام جهانی نتایج خوبی کسب کنند اما امیدوار هستند بتوانند در این دوره این طلسم را بشکنند


هومن افاضلی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایط انگلیس در جام جهانی 2018 گفت: «انگلیس همیشه در جام‌های جهانی موفق نبوده ولی این تیمی که قرار است در جام جهانی 2018 روسیه به میدان برود تیم یکدستی است که در مسابقات مقدماتی هم با اقتدار جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد.»


افاضلی معتقد است که انگلیس ستاره‌ای در ترکیب تیمش ندارد اما انسجام تیمی خوبی دارد. وی در این مورد گفت: «معمولا در سال‌های گذشته در ترکیب انگلیس شاهد حضور تک ستاره‌ها بودیم اما انگلیس 2018 ستاره درخشانی در ترکیب تیمش ندارد اما بازیکنان معمولی در حد بالا دارد که انسجام خوبی دارند و می‌توانند در جام بدرخشند.»


بلژیک یکی از تیم‌هایی است که در سال های اخیر با روی درخشش ستاره‌هایش توانست در فوتبال اروپا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.


در ترکیب حال حاضر بلژیک بازیکنانی مانند «هازارد»، «دی بروینه»، «لوکاکو» و «کورتوبا» حضور دارند که هر کدام در تیم‌های باشگاهی خودشان ستاره هستند اما این تیم هم مانند انگلیس در سال‌های گذشته در تورنمنت‌هایی که حضور داشته موفق عمل نکرد.


افاضلی با اشاره به این نکته اظهار داشت: «بلژیک ستاره‌های خوبی در ترکیبش دارد اما هیچ وقت نتوانست از نسل طلایی که دراختیار دارد به خوبی استفاده کند. در مسابقات یورو 2016 همه شاهد شگفتی‌سازی این تیم بودند اما تیم قدرتمندی از بلژیکی‌ها ندیدیم و مسئولین ورزش این کشور چاره کار را در تعویض سرمربی دیدند و برای جام جهانی 2018 دست به همین کار زدند تا بتوانند نتیجه بهتری کسب کنند.»


وی اعتقاد دارد که سرمربی بلژیک باید توانایی استفاده از بازیکنانی که همه ستاره هستند در یک تیم داشته باشد. افاضلی در این باره چنین گفت: «سرمربی بلژیک بازیکنان بسیار خوبی دراختیار دارد و گاهی اوقات همین مساله باعث ضربه زدن به تیم می‌شود که یک مربی نمی‌داند کدام بازیکن را در ترکیب قرار دهد. سرمربی بلژیک باید توانایی این را داشته باشد که بتواند از ستاره‌هایش به خوبی بازی بگیرد.»


تونس یکی دیگر از نمایندگان آفریقا در جام جهانی است .افاضلی در مورد ترکیب تیم تونس گفت: «اکثر بازیکنان تونس یا در قاره اروپا بزرگ شده‌اند و یا در این قاره فوتبال خودشان را ادامه می‌دهند و به نوعی سبک بازی این تیم بیشتر شبیه کشورهای اروپایی است. تونسی‌ها مانند دیگر نمایندگان آفریقا در روسیه تیم قدرتمندی دارند.»


وی با کم دانستن شانس صعود تونس بیان کرد: «تونس مقابل بلژیک و انگلیس شانس کمی برای صعود دارد ولی این دلیل نمی‌شود که تونس را دست کم بگیریم. همان‌طور که گفتم سبک بازی تونسی‌ها شباهت زیادی به اروپایی‌ها دارد و قطعا می‌توانند مقابل انگلیس و بلژیک قدرت‌نمایی کنند.»


پاناما که برای اولین بار مجوز حضور در جام جهانی را کسب کرد یکی از تیم‌های باانگیزه این دوره از مسابقات است.این تیم موفق شد در مقدماتی جام جهانی تیم آمریکا را حذف کند و مجوز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.


افاضلی در خصوص شرایط پاناما در جام جهانی روسیه گفت: «پاناما یکی از تیم‌هایی است که شانس زیادی برای صعود ندارد اما می‌تواند کار را برای تیم‌های دیگر سخت کند. در گروه هفتم رقابت‌ها هر تیمی که مقابل پاناما نتیجه را از دست بدهد شاید سرنوشتش تعییر کند.»


کارشناس فوتبال در رابطه با شانس حضور تیم‌های این گروه در مراحل پایانی جام جهانی گفت: «انگلیس و بلژیک شاید بتوانند به مراحل بعدی جام جهانی راه پیدا کنند اما قطعا این تیم‌ها نمی‌توانند در مرحله نیمه نهایی و یا فینال مسابقات حضور داشته باشند و نباید نماینده‌ای از این گروه در مراحل نهایی متصور باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته