دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1397 - 11:32
رئیس‌جمهوری قزاقستان:

قزاقستان از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می کند

رئیس‌جمهوری قزاقستان در سخنرانی خود در اجلاس شانگهای حمایتش را از برجام اعلام کرد.
کد خبر : 285858

به گزارش گروه بین‌املل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، نور سلطان نظربایف در سخنرانی مراسم افتتاحیه اجلاس شانگهای گفت: «آستانه به‌طور کامل از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند و از همه کشورها می‌خواهد به این توافق احترام بگذارند.»


وی در این مراسم که با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان برگزار شد، افزود:‌ «قزاقستان از تلاش‌های ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه قدردانی می‌کند.»


نظربایف تصریح کرد قزاقستان خواهان حل بحران کره‌شمالی است و این اعتقاد را دارد که سازمان شانگهای می‌تواند نقش مهمی در امنیت منطقه‌ای ایفا کند.


اجلاس شانگهای از صبح امروز (یکشنبه) با حضور رهبران عضو این سازمان در شهر چینگ‌داو چین برگزار شد. حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که به دعوت شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری خلق چین در چین حضور دارد، در این اجلاس حضور یافت و سخنرانی کرد.


روحانی را در این سفر، هیاتی بلندپایه از مقام‌های سیاسی و اقتصادی ازجمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری و ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی همراهی می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته