دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1397 - 10:14
صباغیان در اخطار قانون اساسی:

تصویب لوایح ۴ گانه ذیل FATF برای جلب نظر غرب است

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: به نظر می‌رسد تصویب لوایح چهارگانه مربوط به FATF صرفاً برای جلب نظر غرب صورت می‌گیرد.
کد خبر : 285855

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمد رضا صباغیان نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز پارلمان طی اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 154 قانون اظهارداشت: در اینکه ما به لایحه بین‌المللی بپیوندیم بحثی نیست، شروط مشخص شده هم خوب است اما مسئله‌ای که مطرح است این است که ما برجام را هم امضا کردیم امتیازات زیادی هم دادیم اما اتفاق خاصی نیفتاد.


وی افزود: قبل از اینکه در تاریخ 22 اردیبهشت ماه سال جاری نظر خود را درباره برجام اعلام کند یک مرتبه 4 لایحه به مجلس آمد که به نظر می‌رسید این لوایح 4 قلو برای جلب نظر غرب بوده است.


صباغیان ادامه داد: اینطور به نظر می‌رسد که این لوایح 4 قلو و تصویب آنها این معنا را می‌رساند که ما از غرب می‌خواهیم از برجام خارج نشود و ما حتی حاضریم این لوایح را تصویب کنیم تا اروپا و غرب از برجام خارج نشوند اما اروپایی‌ها هم توجهی نکردند.


صباغیان همچنین به ایرادات وارد شده از سوی شورای نگهبان بر این لایحه اشاره کرد و گفت: آیا لایحه‌ای که روی آن ایرادات زیادی از سوی شورا گرفته شده است تصویب آن در شرایط کنونی کشور به صلاح نظام است؟


وی بر همین اساس اضافه کرد: ما در این زمینه خود را تحقیر می‌کنیم و گویی این را می‌رسانیم که آقای ترامپ! هرچه می‌گویی به روی چشم. لذا نباید لایحه مذکور را تصویب کنیم و البته نظر مردم را هم باید در این زمینه بدانیم.


براساس این گزارش علی لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر صباغیان اظهارداشت: اخطارتان وارد نیست این مسئله و لایحه در مجلس تصویب شده است و شورای نگهبان هم ایرادات شکلی گرفته است لذا مسئله این است که برای این لایحه رأی بگیریم یا خیر.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته