دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1397 - 14:59

جهانگیری درگذشت عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی را تسلیت گفت

معاون اول رئیس جمهوری در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی را تسلیت گفت.
کد خبر : 285722

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، در بخشی از پیام تسلیت اسحاق جهانگیری آمده است: درگذشت تاسف انگیز روحانی دانشمند و محقق ارجمند حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر احمد احمدی عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی موجب تاثر و تالم گردید.


وی در این پیام افزود: ضایعه فقدان این روحانی گرانقدر و استاد فلسفه دانشگاه که عمر با برکت خویش را صرف توسعه علم و دانش، گسترش آموزه های اخلاقی و اسلامی و ترویج فرهنگ این مرز و بوم و نیز تعلیم و تربیت دانشجویان و دانش پژوهان مختلف نمود را به جامعه علمی کشور، شاگردان، علاقه مندان و خانواده محترم ایشان بویژه جناب آقای دکتر وحید احمدی صمیمانه تسلیت می گویم.


معاون اول رئیس جمهوری در این پیام برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد.


حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی عضو گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان «سمت» روز گذشته به دلیل عارضه قلبی در 85 سالگی دار فانی را وداع گفت.


وی از سال 1360 به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت داشت. او بنیان‌گذار سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) بود و حدود 33 سال مدیریت این سازمان را بر عهده داشت. وی همچنین از مؤسسان دانشگاه تربیت مدرس و در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تهران بود. از جمله آثار او، می‌توان به کتاب‌های «بن‌لایه‌های شناخت»، «مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه»، «نقد تفکر فلسفی غرب»، «تأملات در فلسفه اولی» و «تأسیس مابعدالطبیعه اخلاق» اشاره کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته