دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1397 - 02:15
تحلیل گروه ششم جام جهانی روسیه؛

مدافع عنوان قهرمانی شانس اول گروهF/ مکزیک، سوئد و کره در تلاش برای دوم شدن

گروه ششم رقابت‌های جام جهانی تلفیقی از تیم‌های قدرتی و تاکتیکی فوتبال است که در این میان شانس ژرمن‌ها برای صعود در این گروه بیشتر از سایر تیم‌ها است.
کد خبر : 285653

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،حضور مدافع عنوان قهرمانی در گروه ششم در کنار در کنار تیم‌های مکزیک، سوئد و کره جنوبی که از جمله تیم های درجه دو و درجه سه فوتبال دنیا محسوب می‌شوند می‌تواند کار را برای ژرمن‌ها راحت کند.


علیرضا مرزبان کارشناس فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد وضعیت ژرمن‌ها در گروه ششم جام جهانی گفت: «آلمان‌ها تیم کاملی را راهی روسیه کردند و نکته مهمتر این است که این تیم به نوعی شخصیت قهرمانی دارد. در فوتبال دنیا بعضی تیم‌ها هستند که فقط به فکر کسب جام هستند و دنبال ارائه بازی زیبا و تماشاگر پسند نیستند که فوتبال آلمان هم یکی از تیم‌هایی است که در هر تورنمنتی که شرکت می‌کند هدفش قهرمانی است.»


مرزبان در مورد روحیه جنگندگی و قهرمانی در که در تیم ملی آلمان وجود دارد بیان کرد: «شاید خیلی از افراد برای آنها سوال است که چرا سرمربی آلمان «سانه» را از تیم ملی خط زد در پاسخ به این سوال باید بگویم مهمترین دلیل «لو» این بود که «سانه» روحیه قهرمانی نداشت و فقط هدفش بازی کردن است. از نظر سرمربی آلمان بازیکنان این تیم باید هدفشان فقط کسب جام قهرمانی باشد و بازیکنی که این ویژگی را نداشته باشد جایی در تیم ملی ندارد.»


سوئد به عنوان دومین تیم اروپایی گروه شش که در دور مقدماتی جام جهانی موفق شد ایتالیا را از گردونه رقابت‌ها حذف کند از نظر مرزبان شانش زیادی دارد تا بعد از آلمان به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود.


مرزبان در خصوص حضور سوئد در جام جهانی روسیه گفت: «سوئد تیمی است که موفق شد ایتالیا را حذف کند و بعد از چند سال بار دیگر راهی جام جهانی شود. معمولا تیم‌های شمال اروپا هماهنگی خاصی با یکدیگر دارند و هیچ تیمی در دنیا به اندازه کشورهای اسکاندیناوی اتحاد ندارند.سوئد کیفیت فوتبال بزرگ را ندارد اما در نقطه مقابل تیم متحدی است و با همین اتحادی که دارد می‌تواند به مرحله بعد رقابت‌ها صعود کند.»


مکزیک که به عنوان نماینده آمریکای شمالی در اکثر دوره‌های جام جهانی حضور داشته است همیشه توانسته تا از گروهش به مرحله بعد رقابت‌ها صعود کند اما هیچ وقت شاهد حضور مکزکی‌ها در مراحل پایانی جام جهانی نبودیم.


مرزبان که مکزیک را تیم خطرناکی می‌داند اظهار داشت: «مکزیک تیم فوق العاده خطرناکی است و برخلاف تصوری که از تیم‌های باشگاهی قاره آمریکا داریم مکزیکی‌ها در عرصه باشگاهی لیگ قوی دارند که پول‌های زیادی هم در آن هزینه می‌شود. مکزیک بازیکنان فوق‌العاده قدرتی دراختیار دارد که می‌توانند برای تیم‌های دیگر دردسر ساز شوند.»


وی با اشاره به این مساله که شکست در اولین بازی می‌تواند روحیه تیم‌ها را پایین بیاورد افزود: «معمولا در تورنمنتی مانند جام جهانی شکست در اولین بازی به منزله حذف از جام جهانی است و مکزیک هم در اولین بازی جام باید به مصاف آلمان برود و اگر در این بازی شکست بخورد قطعا نیمی از روحیه‌اش را برای دو بازی دیگر از دست خواهد داد.»


مرزبان که اعتقاد دارد سبک بازی اکثر تیم‌های دنیا شبیه یکدیگر است عنوان کرد: «در فوتبال روز دنیا کشورها از نظر سبک فوتبالی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و سبک بازی اکثر تیم‌های دنیا شبیه یکدیگر است. امروزه معمولا تیم‌های دنیا از چند روش قالب استفاده می‌کنند اما تفاوتی که بین تیم‌ها وجود دارد مساله روحی است که بعضی تیم‌ها از نظر روحی و هماهنگی و همچنین آمادگی جسمانی در سطح مطلوبی قرار دارند و بعضی تیم‌ها از این نظر ضعیف‌تر هستند.»


کره جنوبی به عنوان آخرین تیم گروه ششم رقابت‌ها از قاره آسیا در جام جهانی حضور دارد. کره‌ای‌ها که بعد از جام جهانی 2002 دیگر هیچ وقت نتوانستند از گروهشان صعود کنند در این دوره از مسابقات هم کمترین شانس ممکن را برای راه‌یابی به مرحله بعد مسابقات دارند.


مرزبان با اشاره به قدرت و هماهنگی تیم کره جنوبی گفت: « در فوتبال شرق آسیا هماهنگی خوبی بین بازیکنان وجود دارد و تیم‌هایی مانند کره جنوبی و ژاپن به همین دلیل همیشه جز قدرت‌های آسیا محسوب می‌شوند. اما کره جنوبی که راهی جام جهانی شده‌است با کره سال‌های گذشته تفاوت زیادی دارد. کره چند سالی است که استحکام سال‌های گذشته را ندارد و همین مساله تاثیر زیادی روی نتایج این تیم گذاشته است.»


وی ادامه داد: «اما نباید از قدرت کره جنوبی غافل شد این تیم بازیکنان زیادی در فوتبال اروپا دارد که تفکر آنها حرفه‌ای است. اگر این تیم بتواند انسجام تیمی خودش را به دست بیاورد قطعا نتایج خوبی در روسیه خواهد گرفت اما شانس کمی برای صعود از گروه ششم رقابت‌ها خواهد داشت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته