دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1397 - 17:39
معاون اول رییس جمهور:

مردم ایران همواره طرفدار مظلوم و مخالف ظالم هستند

معاون اول رییس جمهور در حاشیه راهپیمایی روز قدس گفت: مسلمانان امسال با حساسیت بیشتری در مراسم روز قدس شرکت کردند و ایرانیان عزیز که همواره طرفدار مظلوم و مخالف ظالم بوده اند، در این مسیر پیشگام هستند و حضور چشمگیر مردم ایران بیانگر این واقعیت است.
کد خبر : 285542

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال روز قدس از حساسیت بیشتری برخوردار است گفت: اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس، در واقع برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین است که هفتاد سال کشور و سرزمین‌شان توسط رژیم غاصب اسرائیل اشغال شده و در زیر شدیدترین شکنجه ها و رفتارهای غیرانسانی هستند و خوشبختانه موفق شدند فریاد مظلومیت مردم فلسطین را در سراسر جهان به صدا درآورند.
دکتر جهانگیری افزود: در سال جاری اقدام عجیبی که رییس جمهور آمریکا انجام داد انتقال پایتخت این کشور به قدس عزیز بود که این اقدام باعث شد احساسات مردم مسلمان جهان جریحه دار شود و مردم مسلمان امسال با حساسیت بیشتری در مراسم روز قدس شرکت کردند و ایرانیان عزیز که همواره طرفدار مظلوم و مخالف ظالم بوده اند، در این مسیر پیشگام هستند و حضور چشمگیر مردم ایران بیانگر این واقعیت است.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولتمردان آمریکا مرتکب یک اشتباه تاریخی شده اند، تصریح کرد: نخست آنکه بر خلاف روال همیشگی که معمولا به نظر مردم خود توجه می کردند و نیز برخلاف مقررات بین المللی که به هر حال دولت بزرگی مثل دولت آمریکا که همیشه به مقررات بین المللی پایبند بوده، یک توافق بین المللی را یکطرفه نقض کرده و تحریم های ظالمانه ای علیه ملت ایران وضع کرده است.
وی ادامه داد: آمریکایی ها باید بدانند که مردم ایران چهل سال است که تجربه تحریم های آمریکا را دارند و برای هر شرایطی خود را آماده و مطابق با شرایط برنامه ریزی می‌کنند.
جهانگیری با اشاره به اینکه دولت برنامه دقیقی دارد و شرایط جدیدی پیش روی کشور است، خاطرنشان کرد: مردم باید دقیقا از این شرایط مطلع باشند و ما سعی میکنیم در حد توان خود این شرایط را برای مردم تبیین کنیم.
معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: ما حتما با اتکا به مردم خودمان قادر خواهیم بود از تحریم ها با سربلندی بیرون بیاییم و کشور را به نحو مطلوب پیش ببریم.
جهانگیری تصریح کرد: آمریکاییها با این کار آبروی خود را در دنیا بردند و حتما ملت ایران عکس العمل مناسب خود را نشان خواهد داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته