دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1397 - 15:55

برگزاری روز قدس در نقاط مختلف جهان

مسلمانان علاوه بر ایران، در نقاط مختلف جهان روز جهانی قدس را گرامی داشتند و با ملت مظلوم فلسطین ابراز همدردی کردند.
کد خبر : 285514

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا؛ راهپیمایی روز قدس علاوه بر ایران، در نقاط مختلف جهان نیز برگزار شد. بامداد امروز (جمعه) مردم بحرین همچون سال‌های گذشته تظاهرات مسالمت‌آمیزی را باوجود تدابیر شدید امنیتی، در نقاط مختلف این کشور برگزار کردند.


تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که در روی آن‌ها شعارهایی در حمایت از موضوع فلسطین و مقدسات اسلامی و محکومیت عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس نوشته شده بود.


آن‌ها همچنین در شعارهای خود خواهان حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین‌های خود شدند و قدس را به‌عنوان پایتخت ابدی دولت فلسطین عنوان کردند. در این تظاهرات شعارهایی نیز در حمایت از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین که از دو سال پیش تاکنون در محاصره نیروهای آل‌‌خلیفه قرار دارد، سر داده شد.


غرب آسیا


عراقی‌ها در بغداد و دیگر شهرهای این کشور راهپیمایی در حمایت از ملت فلسطین و بزرگداشت روز جهانی قدس برگزار کردند.


وب‌سایت شبکه سومریه‌نیوز گزارش کرد: «مردم عراق در استان‌های مختلف راهپیمایی به مناسبت روز جهانی قدس برگزار کردند تا با ملت فلسطین ابراز همدردی و جنایت‌های صهیونیست‌ها را در غزه محکوم کنند.»



مشارکت‌کنندگان در این راهپیمایی پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند، پلاکاردهایی در محکومیت تجاوزات اسرائیل در حق ملت فلسطین در دست داشتند، شعارهایی در حمایت از موضوع فلسطین سر دادند و سکوت مجامع بین‌المللی را نسبت به آنچه در غزه رخ می‌دهد، محکوم کردند.


برخی مشارکت‌کنندگان با پوشیدن لباس نظامی آمادگی خود را برای دفاع از قدس اشغالی نشان دادند و برخی دیگر نیز پرچم اسرائیل را زیر پای خود لگدمال کردند.


طبق گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مردم سوریه نیز ظهر امروز به مناسب روز جهانی قدس از ورودی بازار حمیدیه به سمت مسجد اموی دمشق راهپیمایی کردند.


این تظاهرات در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به صورت گسترده برگزار شده است.


در یمن نیز هزاران یمنی امروز در تظاهرات روز جهانی قدس در تعدادی از استان‌های این کشور به‌ویژه استان‌های صعده، صنعا و حدیده حضور به هم رساندند.


دیگر نقاط آسیا


همزمان با روز جهانی قدس، گروهی از مردم جمهوری آذربایجان امروز مقابل سفارت اسرائیل حضور یافتند و شعار مرگ بر اسرائیل سردادند. در همین حال، شماری از تظاهرکنندگان در خیابان‌های مسدود شده منتهی به سفارت رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.


آفریقا


مردم تانزانیا در راهپیمایی روز قدس (امروز) با سر دادن شعارهایی، جنایت های رژیم اشغالگر صهیونیستی را در حق مردم فلسطین محکوم کردند.


اروپا


مردم آلمان همزمان با سایر کشورهای جهان در روز قدس در حمایت از مردم فلسطین در برلین اقدام به برپایی راهپیمایی کردند که این اقدام آن‌ها با واکنش منفی رسانه‌های و گروه‌های صهیونیستی مواجه شد.


آمریکا


در حالی که آزادی‌خواهان در سراسر جهان خود را برای برپایی مراسم روز جهانی قدس آماده می‌کنند، لابی‌ها و گروه‌های حامی رژیم صهیونیستی در کانادا در تدارک برای بر هم زدن این مراسم در شهر تورنتو هستند.


یک گروه افراطی و دست راستی حامی رژیم صهیونیستی که در نیویورک و لس‌آنجلس آمریکا و شهر تورنتو کانادا دفتر دارد، بیانیه‌ای صادر کرد و خواستار بر هم زدن راهپیمایی روز قدس در این شهر کانادا شد.


در بیانیه «اتحادیه دفاع یهودی» خطاب به حامیان صهیونیست‌ها آمده است برای مقابله با تجمع روز قدس که مورد حمایت حماس، حزب‌الله و ایران است، روز شنبه در تورنتو به اتحادیه دفاع یهودی ملحق شوید.


آن‌ها همچنین خواستار در دست گرفتن پرچم‌های کانادا و رژیم صهیونیستی از سوی حامیان صهیونیست‌ها در این تجمع در تورنتو شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته