دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1397 - 11:02
کارشناس والیبال:

کولاکوویچ به جوانگرایی نیاز دارد

ایرج مظفری کارشناس والیبال ایران گفت: تیم ملی ایران نیاز به جوانگرایی دارد چرا که بازیکنان قدیمی خسته هستند و نیاز به نیروی تازه نفس در ترکیب تیم به خوبی احساس می‌شود.
کد خبر : 285469

ایرج مظفری کارشناس والیبال ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هفته اول و دوم رقابت های لیگ ملت های والیبال گفت: امسال برخلاف سال های گذشته که لیگ جهانی برگزار می شود تعداد تیم های شرکت کننده بیشتر از قبل شده و همین موضوع هم باعث می شود بازیکنان تعداد سفرهایشان هم بیشتر شود و این وضعیت به مراتب خستگی بیشتری برای بازیکنان به همراه می آورد. ضمن اینکه ما در هفته اول بیشتر بازیکنانمان همان بازیکنان گذشته بودند و با توجه به خستگی راه کاملا مشهود بود که نتوانستند عملکرد قابل قبولی داشته باشند اما کم کم که کولاکوویچ بازیکنان جوان و تازه نفس را به میدان فرستاد شادابی و تازگی در تیم ملی هم بالا رفت.


وی ادامه داد: ما بازیکنان خوب در ترکیب تیم ملی داریم، بازیکنانی مانند محمد موسوی، فرهاد قائمی که برای تیم ملی سال ها زحمت کشیدند اما باید بپذیریم که آنها هم خسته شدند و مدت زمان زیادی در تیم ملی و مسابقات مختلف حضور داشتند و از همین روی نیاز است که بازیکنان جوانتر جایگزین آنها شوند. خوشبختانه این جوانگرایی هم کم کم در حال رخ دادن است که البته نمی‌دانم استفاده از جوانان را باید به حساب شجاعت کولاکوویچ بگذاریم یا اینکه او مجبور به این کار شده است اما در هر حال نفس کار مهم است و اینکه ما بازیکنان جوان و تازه نفس داشته باشیم.‌ در حال حاضر همه تیم‌های آسیایی کم‌کم رو به جوانگرایی رفتند و این زنگ هشدار برای والیبال ایران است که از این قافله عقب نماند. در همین مسابقات ما بازیکنان جوانی مانند مرتضی شریفی و علی شفیعی داشتیم که کم کم به خاطر مدیریتی که کاپیتان تیم در زمین داشت عملکرد و اعتماد به نفس آنها بالا رفت و خوب کار کردند.


این کارشناس والیبال عنوان کرد: به نظرم در این چندبازی که انجام شد تیم ایران همه پتانسیلش را نشان نداد و همین هم باعث شد آنها نتوانند طبق انتظارها ظاهر شوند. امیدوارم کاردفنی از جوانان بیشتر استفاده کند تا آینده والیبال ایران دچار مشکل نشود البته باید همیشه این موضوع یادمان باشد که جوانگرایی با افت همراه است و اگر کادرفنی این کار را در دستور کار خود قرار داد و در آینده کمی افت کرد نباید به آنها خرده بگیریم.


وی در پایان گفت: یکی از خبرهای خوب که این چندوقت در مورد بازیکنان والیبال شنیدم لژیونر شدن آنها بود؛ در حال حاضر سعید معروف، فرهاد قائمی، میلاد عبادی، جواد معنوی نژاد لژویونر شدند این افراد شاید پول کمتری با رفتن به باشگاه های اروپایی بگیرند اما عمر ورزشی خود را بالا می برند و با این شرایط ما لیگ بهتری هم در آینده خواهیم داشت چرا که رقابت بین تیم ها و بازیکنان هم بیشتر خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته