دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرگروه معارف واحد بهبهان در گفت‌وگو با آنا:

شب قدر، شب رحمت عام و خاص خداوند و اقرار به توحید است

مدیرگروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان شب قدر را شب اقرار به توحید به عنوان زیربنای اساسی اعمال، تکالیف و عبادات دانست و گفت: شب قدر، شب خضوع و خشوع در برابر خالق بی‌همتا است.
کد خبر : 285262

بهزاد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، شب قدر را شب بهره‌گیری از هدایت‌های قرآن عنوان و اظهار کرد: «شب قدر شب هدایت‌گری به سوی راه مستقیم توحید است. هدایت‌گری به سوی قادر بی‌همتای رحمت گستر؛ شب قدر شب رحمت عام و خاص خداوند است. رحمت گسترده نسبت به بندگان و رحمت خاص نسبت به عابدان شب‌زنده‌داری است که در نهان‌خانه دل، خداوند را به استغاثه می‌خوانند.»


محمدی خاطرنشان کرد: «شب قدر، شب هدایت و بشارت برای مؤمنان است. شب استحکام و استواری در دین که با تولای پیامبر(ص) و اهل بیت مطهرش و بیزاری جستن از دشمنانشان تحقق می‌یابد.»


معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان شب قدر را شب مقاومت و پایداری در برابر دشمنان اصغر و اکبر نفسانی دانست و گفت: «شب قدر شب حرکت در مسیر دریافت سعه صدر و رفع احساس نگرانی‌ها و تنگی‌ها از دل‌ها و سینه‌ها است تا با آرامش و یقین هرچه تمام‌تر در مسیر قرب الهی حرکت کنیم.»



مدیرگروه معارف واحد بهبهان افزود: «شب قدر، شب تفکر و اندیشه و درک حکمت‌های عمیق آیات تکوینی عالم و شناخت حقیقی خداوند متعال است. شب قدر، شب احسان و نیکوکاری و به یاد محرومان و مستضعفان جامعه اسلامی بودن است که نماز بی زکات، بی‌ثمر است.»


وی شب قدر را شب همه خوبی‌ها و شب قرآن قلمداد کرد و افزود: «خداوند رب حقیقی عالم است و از شئون ربوبیت الهی آگاهی به درون انسان‌ها و کوتاهی و قصورات آنها است. چنانچه انسان‌ها در مسیر ایمان و عمل صالح قرار گرفته و توبه را سرلوحه اعمال خویش قرار دهند، شب قدر شب آمرزش گناهان و پذیرش توبه بندگان خواهد بود.»


به گزارش خبرنگار آنا، مراسم معنوی شب زنده داری و دعای پرفیض جوشن کبیر در شبهای قدر گذشته با حضور دکتر نیما مساوات رئیس واحد بهبهان، معاونان، دانشجویان و کارکنان در مسجد این واحد دانشگاهی برگزار شد. در این مراسم که جمع زیادی از همشهریان بهبهانی نیز حضور داشتند حاضران با بر سر گرفتن قرآن برای برآوردن حاجات خویش و در راس آنها تعجیل در فرج امام عصر (ع) و نابودی جبهه کفر و الحاد دست به دعا بردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته