دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1397 - 10:19

اولین کتاب صوتی انتشارات مدرسه منتشر شد

هلن کلر به عنوان اولین کتاب صوتی انتشارات مدرسه منتشر شد.
کد خبر : 285189

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، کتاب صوتی هلن کلر نوشته استوارت و پالی آن گراف است که با ترجمه سپیده خلیلی و صدای منیژه مصلحی از سوی انتشارات مدرسه منتشر شده است.


کتاب هلن کلر که پیش از این نسخه چاپی‌اش به بازار آمده بود، در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی به شکل صوتی هم منتشر شده تا با نصب بر روی گوشی‌های همراه مخاطبان بیشتری جذب کند.


خرید این کتاب صوتی با مراجعه به فروشگاه مجازی و کتاب الکترونیک (بوفه) انتشارات میسر است.


بیشتر ما انسانها تواناییهایی را که در خود می‌بینیم، ذاتی و خلل‌ناپذیر می‌شماریم؛ به‌گونه‌ای که حتی تصور ازدست‌دادن احتمالی این تواناییها را نیز به دشواری به ذهن خود راه می‌دهیم و معمولاً به‌گونه‌ای پوشیده، خود را از افراد فاقد این تواناییها متمایز می‌دانیم. از این‌رو، پیداست آنهایی که باوجود چنین ناتوانیهایی، به درجات والایی از هنر و علم و عمل دست می‌یابند، به‌واقع شایان تکریم هستند. نام «هلن کلر» برای بیشتر افراد، نامی آشناست. این بانوی آمریکایی که از اواخر قرن نوزدهم تا اواسط قرن بیستم می‌زیست (۱۹۶۸ ـ ۱۸۸۰)، یکی از بزرگترین نمونه‌های چیرگی اراده بر ناتوانی‌هاست. او که ابتدا همچون دیگر کودکان سالم بود، در نوزده ماهگی به دنبال یک بیماری شدید، از دو حس عمده خود یعنی بینایی و شنوایی محروم شد و به تبع آن، قدرت تکلّم خود را نیز از دست داد. ناتوانی او در شناخت محیط و دشواری در برقرارساختن ارتباط با سایرین، او را به کودکی لجوج و بدخُلق تبدیل کرده بود. تا اینکه روزی که هلن‌کلر بعدها آن را بزرگترین روز زندگی خود می‌نامید، فرا رسید. در آن روز، معلم علاقه‌مندش «آن سالیوان»، که با فداکاری و پشتکار خود، درهای امید را به رویش گشود، از راه رسید تا در پیمودن این طریق دشوار یاریش کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته