دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1397 - 10:19
معاون میراث فرهنگی کشور:

نمایشگاه موزه لوور در تهران تمدید شد

معاون میراث فرهنگی کشور از تمدید نمایشگاه لوور در موزه ملی خبر داد.
کد خبر : 285118

محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: با توجه به عدم همکاری موسسات بیمه‌ای امکان برگزاری نمایشگاه لوور در مشهد فراهم نشد.


وی ادامه داد: بر اساس صحبت‌هایی که با رئیس موزه لوور داشتیم، نمایشگاه لوور در موزه ملی ایران تا ۸ مردادماه تمدید شد و دیگر برنامه‌ای برای انتقال اشیا و نمایش آنها در مشهد مقدس نخواهیم داشت.


نمایشگاه لوور روز چهارشنبه ۲۱ ماه رمضان (۱۶ خرداد) به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام علی (ع) تعطیل است و در سایر روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.


نمایشگاه لوور در تهران که از ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۶ با حمایت بانک آینده در ایران افتتاح شده، قرار بود تا خردادماه در موزه ملی برپا شود اما طبق گفت‌وگوهای مسئولان میراث فرهنگی برگزاری‌اش تا اوایل مرداد ماه تمدید شده است.


بر همین اساس ۵۶ اثر از گنجینه لوور فرانسه تا ۸ مرداد در موزه ملی به نمایش در می‌آید.


براساس طرح محتوایی نمایشگاه در چهار بخش اصلی با عناوین «تولد یک مجموعه»، «تولد یک افزودن «شکوه تمدن‌های جهان» «رویای جهانی شدن» و «یک موزه زنده»، به نمایش در آمده است.


همچنین بسیاری از آثار از سالن‌های اصلی موزه لوور انتخاب شده‌اند که از شاخص‌ترین آنها می‌توان به پیکره ابوالهول از سنگ بازالت مربوط دوره فرعون هاکور اشاره کرد که از بخش عتیقات مصر باستان در سالن سولی لوور انتخاب شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته