دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1397 - 10:25
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

11 استان گرفتار آبگرفتگی، توفان و رعد و برق/ تاکنون به بیش از 1600 نفر امدادرسانی شده است

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد» امدادرسانان طی 5 روز گذشته در 11 استان گرفتار آبگرفتگی، توفان و رعد و برق به یک هزار 675 نفر امدادرسانی کرده اند.
کد خبر : 285114

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به عملیات سیل و آبگرفتگی، توفان و رعد و برق طی 5 روز گذشته، اظهار کرد: 11 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، زنجان، قزوین، لرستان و مرکزی تحت تاثیر این حوادث قرار گرفتند.


وی با بیان اینکه در این مدت در 28 شهر و روستا امدادرسانی شده است، افزود: تاکنون امدادرسانان به یک هزار و 675 نفر امدادرسانی کردند و به 138 نفر اسکان اضطراری داده‌اند.


به گفته سلیمی، تاکنون 3 نفر به مراکز درمانی و 54 نفر نیز به مناطق امن منتقل شده اند.


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر یادآور شد: متاسفانه در این مدت یک نفر در آذربایجان شرقی به دلیل ریزش آوار و 6 نفر ( یک نفر در تهران، 4 نفر در همدان و یک نفر در لرستان) بر اثر صاعقه جان خود را از دست داده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: 62 نفر از امدادگران در قالب 227 تیم امدادی به متاثران از سیل و آبگرفتگی، توفان و رعد و برق خدمات امدادی ارائه کردند.


سلیمی تصریح کرد: امدادرسانی هم چمام در خدا آفرین واقع در استان آذربایجان شرقی و بوئین زهرا واقع ذر استان قزوین ادامه دارد.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته