دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جعفرقلیخانی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد

جذب 60 عضو هیات علمی جدید در واحد سیرجان/ کسب مجوز کلینیک شبانه‌روزی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با بیان اینکه بنا داریم هرم هیات علمی واحد را به سرعت تکمیل کنیم، اظهار کرد: در این راستا در سال 94 حدود 60 عضو هیات علمی جدید به مجموعه این دانشگاه اضافه خواهند شد. اکنون 100 عضو هیات علمی داریم و بنا هست تا پایان سال این تعداد به 160 نفر برسد.
کد خبر : 28501

دکتر ابوالفضل جعفرقلیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در واحد سیرجان با ابراز امیدواری نسبت به داشتن سالی خوب در این دانشگاه به آنا گفت: در همین راستا مجتمع ورزشی واحد در حال احداث است و طبق برنامه قرار است تا بهمن سال جاری افتتاح شود، ولی ما امیدواریم زودتر از برنامه‌ریزی صورت گرفته افتتاح و به بهره‌برداری برسد.









در راستای دانشگاه سالم مجوز کلینیک شبانه‌روزی رازی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان صادر شده و در حال اخذ مجوزهای عمرانی از سازمان مرکزی دانشگاه هستیم



این مسئول ادامه داد: اتفاق مبارکی که در سال جاری اتفاق افتاد، موضوع اهداء خانه باغچه تاریخی مرحوم داوودخان سعیدی به دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان بود که با توجه به موقعیت خاصی که در بحث میراث فرهنگی و مجاورت با خانه‌های تاریخی و ارزش تاریخی که دارد، اقدام ارزشمندی بود؛ برنامه‌ریزی شده دانشکده معماری و هنر را در این محل احداث کنیم که امیدواریم به سرانجام برسد.


جعفرقلیخانی، دیگر برنامه‌های واحد سیرجان در سال جاری را یادآور شد و اظهار کرد: با توجه به احداث بیمارستان فوق مدرن دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان و تصویب آن در هیات امنای استانی و موافقت دانشگاه علوم پزشکی کرمان امیدواریم بتوانیم مراحل اداری آن را در وزارتخانه به انجام برسانیم و عملا کار احداث بیمارستان را آغاز کنیم.


وی افزود: همچنین در راستای دانشگاه سالم مجوز کلینیک شبانه‌روزی رازی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان صادر شده و در حال اخذ مجوزهای عمرانی از سازمان مرکزی دانشگاه هستیم.


سرپرست واحد سیرجان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دیده شده و در حال انجام، توسعه و تقویت حوزه معاونت پژوهشی و متمرکز کردن این حوزه با امکانات لازم است که با همکاری استادان، دانشجویان و باشگاه پژوهشگران جوان در حال تأسیس است که علاوه بر تولید علم در سطح دانشگاه استخراج مقالات و اختراعات را در دستور کار خود قرار دهد و در کنار اینها پژوهش‌سرایی خواهیم داشت که از دانشجویان نخبه، برای دانش‌آموزان نخبه در حوزه سما استفاده خواهیم کرد تا بتوانند طرح‌های بسیار قوی در حوزه ملی و جشنواره خوارزمی داشته باشند.









در حوزه معاونت سما از مهر سال جاری در سه مقطع پیش دبستانی، دبستان و دبیرستان دانش‌آموز خواهیم داشت و استعدادیابی و استفاده از شیوه‌های مدرن آموزشی را در دستور کار داریم و در این حوزه قصد داریم مدرسه تخصصی ورزش را تاسیس کنیم



این مسئول ادامه داد: در دانشگاه عزم‌ها جزم شده تا رابطه دانشگاه با صنعت بسیار نزدیک‌تر باشد و در همین راستا در حال تدوین یک تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور هستیم که بتوانیم کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه را در کنار صنعت قرار دهیم تا دانشجویان بتوانند مهارت‌های عملی و علمی را در کنار هم بیاموزند تا زمانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند دغدغه پیدا کردن شغل نداشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت سما از مهر سال جاری در سه مقطع پیش دبستانی، دبستان و دبیرستان دانش‌آموز خواهیم داشت و استعدادیابی و استفاده از شیوه‌های مدرن آموزشی را در دستور کار داریم و در این حوزه قصد داریم مدرسه تخصصی ورزش را تاسیس کنیم.


جعفرقلیخانی درباره کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و تامین 16 درصد بودجه در سال جدید از محل شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های اقتصادی به خبرنگار آنا گفت: در این حوزه چندین طرح ارائه کردیم که یکی از آنها پروژه احداث بیمارستان فوق مدرن است که در حال پیگیری است. همچنین طرح تولید کاغذ در هیات امنای استانی مصوب شده و چندین طرح اقتصادی دیگر که در یک برنامه 3 یا 4 ساله وابستگی واحد به شهریه را به حداقل و یا حتی صفر می‌‌رساند.


سرپرست واحد سیرجان ادامه داد: طرح دیگر ما ارتباط نزدیکی است که با صنعت ایجاد می‌کنیم و امیدواریم دانشجویان بتوانند در هنگام تحصیل کسب درآمد نیز بکنند که موجب کاهش وابستگی شهریه دانشجو به درآمد خانواده خواهد بود و بنده این روش را بیشتر می‌پسندم که البته هر دو روش مدنظر ما هست.


وی نامگذاری دانشکده علوم انسانی واحد سیرجان به نام مرحوم دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی را از فعالیت‌های فرهنگی ماندگار دانست و گفت: اهدای خانه تاریخی سعیدی به واحد سیرجان و اقدام به ترمیم، مرمت و باسازی این بنای تاریخی و همکاری با انجمن‌های فرهنگی نظیر ادیف سیرجان (که از فعالان آثار باستانی شهرستان است) و امضای تفاهم‌نامه با میراث فرهنگی جزء برنامه‌های فرهنگی اجرا شده است.









در راستای کاهش وابستگی به شهریه چندین طرح ارائه کرده‌ایم که یکی از آنها پروژه احداث بیمارستان فوق مدرن است. طرح تولید کاغذ در هیات امنای استانی هم مصوب شده و چندین طرح اقتصادی دیگر که واحد به شهریه را به حداقل و یا حتی صفر می‌‌رساند



جعفرقلیخانی با بیان اینکه طرح تجلیل از پیشکسوتان علمی، فرهنگی و هنری شهرستان و طرح یادمان شهدای دانشجو نیز جزو برنامه‌هایی خواهند بود که در سال جاری اجرا خواهند شد ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های فرهنگی و تجلیل از بزرگان بتوانیم الگوهای مناسبی را در اختیار جوانان و دانشجویانمان قرار دهیم و بنای یک کار فرهنگی ماندگار را بگذاریم.


وی در خصوص رشته‌های تحصیلی بخصوص تحصیلات تکمیلی دانشجویان و اعضای هیات علمی واحد سیرجان به آنا گفت: بنا داریم هرم هیات علمی واحد را به سرعت تکمیل کنیم که در این راستا در سال 94 حدود 60 عضو هیات علمی به مجموعه اضافه خواهند شد. اکنون 100 عضو هیات علمی داریم و بنا هست تا پایان سال به 160 نفر برسند. در مورد مقطع تحصیلات تکمیلی هم قرار است تمام رشته‌ها به سرعت و تا شهریور به تصویب برسند که حوزه آموزشی واحد به شدت در حال تکمیل پرونده‌ها در جذب هیات علمی و رشته‌های تحصیلات تکمیلی است.


سرپرست واحد سیرجان در پایان از زحمات آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه به جهت همتی که در اصلاح ساختار دانشگاه، حذف هزینه‌های غیرضروری، گسترش تحصیلات تکمیلی، بهبود وضع معیشتی اساتید و کارکنان دانشگاه و توجه ویژه به ارتقای کیفیت و جایگاه دانشگاه دارند، قدردانی و از همکاران واحد که با عزم راسخ و تلاش مضاعف در راستای ارتقای وضعیت واحد و اجرای برنامه‌ها کوشش می‌کنند، تشکر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته