دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1394 - 12:35
با حضور دانش آموزان سمائی صورت گرفت؛

تجلیل از راه یافتگان به مدارس استعدادهای درخشان در گیلان/ تداوم سیاست ارتقای کیفیت در سما

مراسم تجلیل از دانش آموزان مدارس سما استان گیلان که برای سال تحصیلی 95-94 به مدارس استعدادهای درخشان راه یافته اند، در شورای سیاستگذاری سما استان گیلان برگزار و بر ادامه سیاست ارتقاء کیفیت در مدارس و آموزشکده های سما تاکید شد.
کد خبر : 28497

به گزارش خبرنگار آنا، رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان گیلان در این مراسم اظهار کرد: با توجه به پیشرفت های قابل توجه در سما استان گیلان و با توجه به پتانسیل های موجود، امکان رشد و توسعه بخصوص از نظر کیفی وجود دارد و دو هدف اصلی ما در سما استان گیلان ارتقاء کیفیت و متنوع سازی درآمد و هدف نهایی سما رسیدن به سرآمدی در مدارس و مهارت ایران اسلامی است.


رحمت علی صابری حقایق ادامه داد: ارتقاء کیفیت راز ماندگاری هر مجموعه ای از جمله سما بوده و از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است و تلاش خواهیم کرد هر سال شاخص های کیفی مدارس و آموزشکده ها از جمله شاخص های حوزه آموزش، حوزه سلامت، حوزه ورزش و حوزه مهارت را ارتقا دهیم و در بحث متنوع سازی درآمد با توجه به اینکه مجموعه سما یک مؤسسه غیرانتفاعی واقعی است باید منابع درآمدی خود را افزایش داده تا از این طریق بتوانیم کیفیت خود را ارتقاء دهیم.








آزادبر: در سال گذشته طرح های زیادی از جمله طرح کار آفرینی دانش آموزی و دانشجویی، طرح ایجاد مدارس زیست محیطی، طرح بهداشت و سلامت، طرح مدارس ورزش و هوشمند سازی مدارس را به صورت موفق در مدارس سما استان اجرایی کردیم

صابری گفت: انسان برای موفقیت در زندگی نیازمند سه هوش منطقی، هیجانی یا عاطفی و هوش معنوی است که هوش هیجانی در کنترل احساسات و نحوه ارتباطات افراد تأثیرگذار است . در طول سال های گذشته نظام آموزشی در ارتقاء هوش منطقی موفق بوده و این در حالی است که انسان به توانمندی های ناشی از هوش هیجانی و هوش معنوی به طور همزمان نیاز دارد.


وی افزود: طبق آمار 85 درصد موفقیت انسان به ویژگی های شخصیتی، توانمندی و قدرت ارتباط افراد که تحت تأثیر هوش هیجانی و 15 درصد دیگر به توانمندی های فنی افراد که تحت تأثیر هوش منطقی است، ارتباط دارد. هوش معنوی به انسان در حوزه فرهنگ، دین و خداشناسی کمک کرده و طی زندگی معنوی را برای انسان مشخص می کند.


دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان هم گفت: در سال گذشته طرح های زیادی از جمله طرح کار آفرینی دانش آموزی و دانشجویی، طرح ایجاد مدارس زیست محیطی، طرح بهداشت و سلامت، طرح مدارس ورزش و هوشمند سازی مدارس را به صورت موفق در مدارس سما استان اجرایی کردیم.


علیرضا آزادبر ادامه داد: به منظور پرورش جنبه های فردی زندگی دانش آموزان طرح فراگیری حداقل یک مهارت در طول دوره متوسطه دوره اول برای تمامی دانش آموزان در مدارس سما استان گیلان در سال آینده اجرائی خواهد شد و به منظور بهبود کیفیت آموزش از اولیاء و دانش آموزان می خواهیم در طرح نظرسنجی در خصوص ارزیابی معلمان و شاخص های مناسب مدارس با شورای سیاستگذاری سما استان گیلان مشارکت کنند.


در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه از دانش آموزان استعدادهای درخشان، معلمان و مدیران مربوط قدردانی شد.


این مراسم با حضور دانش آموزان سمائی راه یافته به مدارس استعدادهای درخشان به همراه والدین، مدیران و معلمان مربوطه در شورای سیاستگذاری سما استان گیلان برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب