دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1394 - 12:09
میرزا در گفت‌و‌گو با آنا:

آزمایشگاه 4 هزار مترمربعی تحقیقاتی در واحد کرج ساخته‌ می‌شود/ تصویب طرح ساخت دستگاه توموگرافی درخت سرپا

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: با توجه به ضرورت توسعه پژوهش و ارائه خدمات پژوهشی با سازمان‌های اجرایی و صنایع استان البرز، ساخت پروژه آزمایشگاه تحقیقاتی به متراژ 4000 متر مربع به زودی آغاز خواهد شد.
کد خبر : 28491

دکتر بهروز میرزا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره پروژه‌های مهم در دست اقدام در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: در سال جاری پروژه دانشکده تحصیلات تکمیلی واحد کرج به متراژ تقریبی 10128 متر مربع در حال اجراست و تا پایان سال به مرحله تحویل موقت می‌رسد.


سرپرست واحد کرج ادامه داد: پروژه استخر ورزشی در حال طراحی و تهیه نقشه‌های اجرایی بوده است که پس از آن اقدام به ساخت خواهد شد.


وی با توجه به طرح‌های واحد کرج درباره درآمدزایی گفت: به منظور درآمدزایی از طریق شرکت‌های دانش بنیان، طرح ایجاد شهرک فناوری آزاد (شفا) نیز در این واحد دانشگاهی در دست بررسی و اقدام است. همچنین با توجه به انجام مقدمات تصویب و ثبت سه شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌های متالوژی و میکروبیولوژی، چهار شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز در مرحله بررسی و ارائه BP هستند.


طرح زنبورستان با هدف تولید عسل و پرورش و عرضه ملکه به مرحله اجرا در آمد


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ادامه داد: در زمینه طرح‌های سرمایه‌گذاری، 12 طرح سرمایه‌گذاری تعریف‌شده که طرح زنبورستان با هدف تولید عسل و پرورش و عرضه ملکه زنبور عسل به مرحله اجرا در آمده است.


وی با توجه به عقد تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری کرج اظهار کرد: در قالب این تفاهم‌نامه به منظور جلوگیری و کاهش خسارات ناشی از سقوط درختان در تندبادها، یک طرح تحقیقاتی ساخت دستگاه توموگرافی درخت سرپا را ارائه کردیم که پس از داوری‌های جدی و سنگین بالاخره از سوی شهرداری تصویب شد و به زودی قرارداد اجرای آن منعقد خواهد شد که این طرح تحقیقاتی یک طرح بسیار نوین در زمره آزمایش‌های غیر مخرب NDT محسوب می‌شود.









در زمینه طرح‌های سرمایه‌گذاری، 12 طرح سرمایه‌گذاری تعریف شده که طرح زنبورستان با هدف تولید عسل و پرورش و عرضه ملکه زنبور عسل به مرحله اجرا در آمده است



میرزا با توجه به طرح‌های فرهنگی واحد کرج خاطرنشان کرد: چند طرح فرهنگی ماندگار با توجه به نیازهای فرهنگی جامعه در این واحد تدوین شده است که می‌توان از طرح ایجاد قطب تحقیقاتی عفاف و حجاب، ارائه سبک زندگی ائمه معصومین(ع) برای نهادینه کردن سبک زندگی به ویژه با رویکرد بهره‌گیری از آرا و اندیشه‌های مقام معظم رهبری و برگزاری همایش سبک زندگی حضرت معصومه(س)، تشکیل و راه‌­اندازی دبیرخانه دائمی مهندسی فرهنگی کشور، تشکیل کمیته تبیین و کاربردی آرا و اندیشه‌های امام خمینی(ره)، فعال کردن استادان و کارکنان دانشگاه در راستای ترویج فرهنگ غنی اسلامی با راهکارهای مناسب و تاثیرگذار به وسیله استادان برجسته دانشگاه نام برد.


برگزاری جشن ازدواج دانشجویی با رویکردی متفاوت در پایان امسال



وی درباره برنامه‌های فرهنگی سال جاری این دانشگاه گفت: در نظر داریم که در پایان امسال جشن ازدواج دانشجویی را با رویکردی متفاوت و با جلب خیران و کمیته امداد امام (ره) برای مساعدت به دانشجویان بی‌بضاعت به شیوه‌ای نوین جزو وقایع ماندگار واحد به ثبت برسانیم.


سرپرست واحد کرج در تشریح رشته‌های تحصیلی این دانشگاه به آنا گفت: در این واحد دانشگاهی، 25 رشته در مقطع دکتری تخصصی، 75 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 55 رشته در مقطع کارشناسی فعال است و اکنون نیز تعداد 101 رشته درخواستی واحد شامل 41 رشته در مقطع دکتری تخصصی، 55 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 4 رشته در مقطع کارشناسی در سامانه دفتر گسترش آموزش عالی ثبت شده است.


وی با توجه به نقش و جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در استان البرز به عنوان بزرگترین دانشگاه این استان عنوان کرد: واحد کرج به عنوان واحد اصلی استان البرز درصدد است با تکیه به الگوهای آمایش سرزمین و چشم‌انداز مصوب خود در برنامه استراتژیک واحد بتواند جزئی موثر در دستیابی کشور به اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 باشد.


میرزا ابراز امیدواری کرد تا این واحد دانشگاهی بتواند با نگاه به آینده و الگوهای کارآمد دانشگاه، هدف‌گذاری‌های انجام‌شده به زودی واقعی و محقق شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب