دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1397 - 14:18
دانشجوی نمونه کشاورزی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

لزوم کاربرد تکنولوژی‌های نو در حوزه کشاورزی

دانشجوی رشته تولیدات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر بر لزوم کاربرد تکنولوژی‌های نو در این حوزه تأکید کرد.
کد خبر : 284909

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، میثم عجم متولد 1361 در شهرستان آزادشهر است و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته تولیدات گیاهی در واحد آزادشهر ادامه می‌دهد؛ وی در سال 1396 با همکاری مرکز تحقیقات آموزش جهاد کشاورزی و با اجرای موفق طرح تولید نهال‌های جنگلی به عنوان یکی از نفرات برترین‌ حوزه آموزش وزارت جهاد کشاورزی معرفی شد.



در ادامه گفت‌وگوی آنا با این دانشجوی موفق را می‌خوانیم:


*چگونه و با چه انگیزه‌ای وارد فعالیت های کشاورزی شدید؟


-ابتدا چند سال به صورت سنتی در باغ پدری به مساحت 50 هکتار فعالیت کردم، اما به دلیل ناآشنایی با تکنولوژی‌های پیشرفته کشاورزی و باغداری، مصمم به تحصیل در رشته کشاورزی و به دست آوردن آخرین اطلاعات و دستاوردهای حوزه کشاورزی شدم و توانستم با اجرای طرح‌های نوین کشاورزی در امر کاشت، داشت و برداشت انواع میوه‌جات درختی به موفقیت‌هایی برسم.



*اکنون در صنعت باغداری در چه وسعتی کار می‌کنید و تولیدات شما چه میوه‌هایی است؟


-باغداری را در مساحتی به وسعت 180 هکتار انجام می‌دهم؛ تولیدات باغداری این جانب در گونه‌های مختلف میوه شامل: هلو، شلیل، آلو، خرمالو، گلابی و زردآلو است که با استفاده از تکنولوژی‌های موجود، بهترین و با کیفیت‌ترین میوه را به داخل کشور عرضه می‌کنم.


*آیا تاکنون میوه‌های تولیدی خود را به کشورهای دیگر صادر کرده‌اید؟


-بله؛ از سال 1388 با حضور در کشورهای همسایه روسیه، ترکیه، پاکستان و ترکمنستان و بررسی نیازمندی‌های این کشورها به میوه‌های مصرفی، فعالیت‌های صادراتی خودم را آغاز کردم که به عنوان نمونه از سال 1388 تا کنون 3000 تن صادرات میوه به این کشورها داشتم و جالب است که بدانید همه میوه‌های صادراتی من از نظر کیفی دارای استانداردهای جهانی بودند.


*از نظر شما چالش‌ها و مشکلات باغداری در کشور چیست و چه راه حل‌هایی را پیشنهاد می‌کنید؟


-به نظر من در صنعت باغداری، دستیابی به آخرین علوم و تکنولوژی از اهمیت بالایی برخوردار است. با علوم جدید با کمترین هزینه بهترین تولیدات را خواهیم داشت و با توسعه این صنعت، اشتغال‌زایی و درآمدزایی زیادی را هم در پی خواهد داشت. بنابراین نیاز به کاربرد تکنولوژی‌های جدید وجود دارد.



*شما به عنوان یک کارآفرین و تولیدکننده محصولات باغی، کارآفرینی در کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟


-استان گلستان از لحاظ اقلیمی و محیطی بستر مناسبی برای تولیدات باغی و کشاورزی است و از آنجایی‌که روش‌های سنتی در کشاورزی دیگر جوابگوی هزینه‌ها و تولید نیست، بنابراین با استفاده از روش‌های جدید کشاورزی و دستیابی به فناوری‌های نوین در این صنعت می‌توان هم در این حوزه کارآفرینی کرد و هم افزایش تولید همراه با کیفیت‌ترین میوه‌ها را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته