دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها»:

شخصیت امام خمینی(ره) می‌تواند دستمایه بسیاری از آثار هنری باشد

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» معتقد است که امام خمینی (ره) به عنوان شخصیت‌تاثیرگذاری که نامش در تاریخ کشورمان حک شده، باید مورد پرداخت هنری قرار بگیرد.
کد خبر : 284802

قاسم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، گفت:‌ اسم امام خمینی (ره) به عنوان بنیان‌گذار این سیستم، نظام و حکومت در تاریخ این مملکت ثبت شده است بنابراین لازم است تا روند 40 سال گذشته و مبارزات پیش از آن، در قالب هنر مورد بررسی و همچنین تولید محتوا قرار گیرد.


وی اظهار کرد: لازم است تا برای اجتناب و جلوگیری از اشتباهات، درباره اقدامات انجام شده و اهدافی که امام خمینی (ره) درنظر داشته، صحبت شود و حتی درستی و یا نادرست بودن برخی رویدادها مورد توجه قرار گیرند.


بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» بیان کرد: هنرمندان در هر عرصه‌ای باید موضوعات مهمی چون دوره دفاع مقدس و مهم‌ترین شخصیت تاریخی را دست‌مایه آثارشان قرار دهند چرا که امام خمینی (ره) شخصیت مهمی در تاریخ کشورمان به شمار می‌رود و با گذشت سالها ما همچنان مصمم هستیم تا بر اساس نظرات، هدف‌ها و چشم‌اندازهایی که برایمان ترسیم کرده بود، حرکت کنیم.


زارع اظهار کرد: این تاریخ و زمان است که گذشته را برای آیندگان مشخص می‌کند، اینکه آیا 40 سال موفق عمل کرده‌ایم یا نه امری قابل بررسی است و می‌تواند در قالب نمایش و فیلم نشان داده شود.


وی درباره پرداختن به موضوع امام خمینی (ره) از سوی هنرمندان تاکید کرد: هنرمندان به آن شکلی که باید، به این سمت نرفته‌اند که بخواهند آثاری خاص و ویژه با موضوع نگاه، سیاست‌ها و همچنین ابعاد شخصیتی امام خمینی تولید کنند. این در حالی است که اهالی هنر تمام حوزه‌ها و بالاخص سینماگران می‌توانند به صورت مستند بخش‌ها و زوایای مختلفی از این شخصیت تاریخی را نشان دهند و به جهانیان معرفی کنند.


بازیگر «فرزند خاک» در خصوص علل عدم پرداخت درست به ابعاد شخصیتی، سیاسی و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: شاید شرایط و فضای لازم برای این رویداد، هنوز فراهم نشده اما آنچه مسلم است این است که به محض اینکه فضای موجود ایجاب کند، قطعا همه هنرمندان به این موضوع خواهند پرداخت.


وی با اشاره به اهمیت نگاه بدون حب و بغض در تولید آثار سینمایی و نمایشی تصریح کرد: تاریخ‌نویسان باید چه گذشته سرزمین ما و چه کل بشریت را بدون حب و بغض ثبت کنند بنابراین اینکه آیا برخی از وقایع موفقیت‌آمیز بوده‌اند یا نبوده‌اند از جمله مواردی است که می‌تواند پس از بررسی در قالب مستندها از سوی هنرمندان به نمایش درآید. شخصیت‌های تاثیرگذاری که نام‌شان در تاریخ حک شده باید بدون هیچ طرفداری یا کینه و نفرت مورد پرداخت هنری قرار گیرند.


وی در بخش دیگری از سخنانش به حضور در فیلم سینمایی «کاتیوشا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی اشاره کرد و گفت: در این اثر در کنار هنرمندانی چون ارژنگ امیرفضلی و لیلا اوتادی بازی می‌کنم. البته در فیلم سینمایی «کاتیوشا» نقش محوری ندارم و صرفا نقش یکی از مسئولان را بازی خواهم کرد.


در خلاصه قصه کمدی «کاتیوشا» آمده است: «من اگه بخوام توی زندگیم موفق باشم حتما نباید اونجوری به زندگی نگاه کنم که تو نگاه می‌کنی.»


لازم به یادآوری است، قاسم زارع (متولد ۱ فروردین ۱۳۳۶ – همدان) از بازیگران نام‌ آشنا در حوزه سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است که با حضورش در فیلم‌های دفاع مقدس توانسته گوشه‌ای از رویدادهای دوره هشت ساله مقاومت را به نسل جدید معرفی کند. وی از بازیگران فیلم‌هایی چون بوی پیراهن یوسف، آژانس شیشه‌ای، موج مرده، جایی برای زندگی، فرزند خاک، نفوذی به شمار می‌رود.


زارع در حوزه تلویزیون هم در فیلم‌هایی چون قرارگاه مسکونی، ثارالله، آینه‌های نشکن، سال‌های مشروطه، یادآوری و تعبیر وارونه یک رؤیا همکاری داشته است. وی در سال 1393 هم در نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» در تالار وحدت نقش‌آفرینی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته