دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پایان قهر شش‌ساله لوکارنو با ایران در «بهشت» / افتتاح جشنواره با فیلم مریل استریپ

فهرست فیلم‌های شرکت کننده در بخش مسابقه جشنواره لوکارنو اعلام شد و فیلم «بهشت» طلسم شش ساله حضور نداشتن ایران در این جشنواره را شکست.
کد خبر : 28471

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، فیلم «بهشت» (Paradise) به کارگردانی سینا عطاییان دنا محصول مشترک ایران و آلمان در بخش مسابقه بین‌المللی جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس با 18 فیلم دیگر رقابت می کند.


سینا عطاییان دنا سازنده نخستین فیلم روتوسکوپیک ایران با عنوان «مخصوصاً موسیقی» است که در سال 1388 در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به صورت مشترک با فیلم کوتاه «خام، پخته، سوخته» ساخته شهرام مکری موفق به دریافت تندیس جشنواره بهترین فیلم تجربی در بخش مسابقه بین‌الملل شد.


ورایتی عصر چهارشنبه گزارش داد که اسامی فیلم‌های شرکت کننده در جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو اعلام شده است. 16 فیلم در بخش پیاتزا گرانده و 19 فیلم در بخش مسابقه بین‌المللی جشنواره لوکارنو 2015 حضور دارند.


خبر مرتبط: قهر لوکارنو با سینمای ایران شش‌ساله شد


از جمله فیلم‌های شرکت کننده در بخش «پیاتزا گرانده» شصت‌و‌هشتمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو (فیلم‌هایی که در بزرگ‌ترین سالن سینمای روباز دنیا در میدان پیاتزا گرانده با هشت‌هزا ر صندلی نمایش داده می‌شود) می‌توان به فیلم‌های آمریکایی «ریکی و فلَش» جاناتان دمی (کارگردان «سکوت بره‌ها») ، «چپ‌دست» آنتوان فوکوآ از آمریکا، فیلم کلاسیک محصول 1978 «شکارچی گوزن» به کارگردانی مایکل چیمینو از آمریکا، «قطار از خط خارج شده» به کارگردانی جاد آپاتو و «من و ارل و دتر رو به مرگ» آلفونسو گومز رخون و همچنین «فراموشی» به کارگردانی باربت شرودر محصول مشترک سوئیس و فرانسه و «مشت‌ها در جیب» مارکو بلوکیو از ایتالیا اشاره کرد.


«ریکی و فلَش» به کارگردانی جاناتان دمی که مریل استریپ در آن نقش ستاره موسیقی راک را بر عهده دارد، فیلم افتتاحیه این دوره جشنواره خواهد بود. این فیلم که دیابلو کودی (برنده جایزه اسکار 2009 برای نگارش فیلمنامه «جونو») فیلمنامه‌اش را نوشته است، به زندگی خواننده‌ای می‌پردازد که برای کنار آمدن با خانواده‌اش حاضر می‌شود به جایگاه ستاره‌ای خود پشت پا بزند.


خبر مرتبط: مریل استریپ و دخترش در فیلمی از جاناتان دمی


در میان 19 فیلم بخش مسابقه بین‌المللی می‌توان به «زیبا و فراموش شده» پیِترو مارچلو از ایتالیا، «برادر دژان» باکور باکورادزه از روسیه، «سوارکار» آتینا راشل تسانگاری از یونان، «کائنات» آندرژی زولکاوسکی محصول مشترک لهستان و پرتغال، «سرگرمی» ریک آلورسن از ایالات متحده آمریکا، «ساعت شادی» ریوسوکه هاماگوچی از ژاپن، «الان درست، بعداً غلط» هانگ سانگ سو از کره جنوبی، «بهشت» سینا عطاییان محصول ایران و آلمان و «تیره در نور سفید» ویموکتی جایاسوندارا از سریلانکا اشاره کرد.


خبر مرتبط: یوزپلنگ افتخاری لوکارنو (2014) به آنیس واردا تقدیم می‌شود


شصت‌و‌هشتمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو از 5 تا 15 اوت 2015 (14 تا 24 مرداد 94) در شهر لوکارنو در کنار دریاچه لوکارنو سوئیس برگزار خواهد شد.


خبر مرتبط: لوک بسون با «لوسی» لوکارنو (2014) را کلید می‌زند


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته