دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1397 - 13:33
فریدون عباسی در گفت‌و‌گو با آنا:

انتقاد دکتر ولایتی به برجام خوشایند برخی جریان‌های سیاسی نیست/ تخریب جای پاسخ‌گویی و صداقت را گرفته

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: دکتر ولایتی جزو افراد با تجربه در حوزه‌های مختلف است که سال‌ها در وزارت امورخارجه بوده است و موضع ایشان در قبال برجام بسیار صریح بود.
کد خبر : 284571

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا با اشاره به هجمه تخریبی اخیر علیه دکتر ولایتی گفت:ایشان جزو افراد با تجربه در حوزه های مختلف در کشور است و سال‌ها در حوزه‌های مختلف در کار تخصصی خود و وزارت امور خارجه بوده است البته در برخی مواقع ممکن است برخی مواضع ایشان بر اثر داده‌هایی که آن زمان داشتند و برخی مصالح اعلام شده باشد.


وی با بیان اینکه موضع‌ دکتر ولایتی در قبال برجام بسیار صریح بود گفت: بحث متن فارسی همان موردی بود که امثال بنده هم قبلا تذکر می‌دادیم .همان متن اولیه برنامه اقدام مشترک که سال 92 آقای ظریف رفتند و تنظیم شده آن را به شکل شتابزده امضا کردند و همه آورده‌ها را را واگذار کرده و با دست خالی برگشتند این تذکر داده شد ولی همان زمان هم به تخریب بنده اقدام کردند یعنی برخی نشریات اصلاح‌طلب برخی سایت‌ها شروع کردند به تخریب به طوری که حتی دستاوردهای علمی و فنی ما را هم در سازمان انرژی اتمی زیر سوال بردند.


عباسی با اشاره به این که مسئولین به جای پاسخ تخریب می‌کنند گفت: در سال 92 که اولین موضع گیری را داشتم در مورد آن اقدام شتاب زده که آقای ظریف که البته بزرگترش به او گفته بود که این اقدام شتابزده را انجام بدهد به جای اینکه به انتقادات پاسخ بدهند ما را تخریب می‌کردند. البته آقای روحانی که حرف های نامربوط بسیاری به منتقدین می‌زند.


وی در ادامه افزود: طبیعی است که دکتر ولایتی هم انتقادی کرده که خوشایند بعضی جریان های سیاسی کشور نیست حالا به جای اینکه بیایند جواب بدهند و بروند خود را تصحیح کنند و صداقت داشته باشند به تخریب افراد می‌پردازند و آقای ولایتی هم مستثنا نیست به هرحال ایشان هم فرد با تجربه ای است و قطعا بدون فکر این حرف ها زده نشده وقتی ترکمانچای ترجمه فارسی داشته اما این ندارد این یک حقیقتی را بیان کرده هرکس حقیقت را بیان کند آنهایی که می خواهند حقیقت را بپوشانند به او حمله خواهند کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته