دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مزون‌های غیرقانونی، عامل ترویج مانتوهای نامتعارف/ مانتوهای شیشه‌ای کجا دوخته می‌شود؟

با فرا رسیدن فصل تابستان، بار دیگر موضوع فروش مانتوهای نامتعارف مطرح شده است. این بار اما پلیس اعلام کرده که با فروش انواع خاصی از این مانتوها برخورد خواهد کرد.
کد خبر : 28456

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ آن طور که پلیس اعلام کرده امسال با فروش انواع مانتوهای شیشه‌ای، گیپور و حریر برخورد خواهد شد. اما سوال این است که این مانتوها کجا تولید می‌شوند و اگر تولید آنها مجاز است، چرا فروش آنها غیرمجاز است؟


در این زمینه مشاور اتحادیه پوشاک تاکید کرد که یکی از عوامل مهم در گسترش تولید و فروش این مانتوها مزون‌ها هستند.


محمد جواد صدق آمیز با بیان این که مزون‌ها در سلیقه سازی و ارائه این مانتوها نقش بسزایی دارند، به خبرنگار








از دیگر مشکلات اتحادیه برای نظارت بر این فروشگاه‌ها، وجود اتحادیه‌های همگن و موازی است، به طوری که اتحادیه پیراهن دوزان، خیاطان، فروشندگان، تولیدکنندگان پوشاک و ... همزمان با هم فعالیت می‌کنند و به واحدهای مختلف مجوز می‌دهند.

آنا گفت: رشد بی‌رویه مزون‌ها باعث شده که کنترل و نظارت بر آنها بسیار مشکل و در مواردی غیرممکن باشد. از سوی دیگر این مزون‌ها که اغلب بدون دریافت مجوز فعالیت می‌کنند، درآمدهای بالایی هم دارند.


وی تصریح کرد: اتحادیه به طور متوسط روزی 20 نفر را برای بازرسی به مناطق مختلف اعزام می‌کند، ولی این تعداد نسبت به واحدهایی که زیر نظر اتحادیه هستند هم بسیار کم است، چه برسد به واحدهایی که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند.


این عضو اتحادیه پوشاک ادامه داد: از دیگر مشکلات اتحادیه برای نظارت بر این فروشگاه‌ها، وجود اتحادیه‌های همگن و موازی است، به طوری که اتحادیه پیراهن دوزان، خیاطان، فروشندگان، تولیدکنندگان پوشاک و ... همزمان با هم فعالیت می‌کنند و به واحدهای مختلف مجوز می‌دهند.


صدق‌آمیز تاکید کرد:‌متاسفانه مجوزهای زیادی هم بدون علم از نحوه فعالیت صنف به افراد واگذار می‌شود و همین روند باعث شیوع این قبیل فروشگاه‌ها در سطح شهر می‌شود.


وی تصریح کرد: البته باید خواست مردم را هم در نظر گرفت، زیرا اگر بازار این مانتوها نباشد، طبیعتا چنین پوشاکی تولید نمی‌شود.


مشاور اتحادیه پوشاک اظهار کرد: ممانعت از خرید و پوشیدن این نوع مانتوها به فرهنگ‌سازی نیاز دارد، چون در غیر این صورت جلوگیری از تولید و فروش این نوع لباس‌ها در کارگاه‌های زیرزمینی و مزون‌های بدون مجوز بسیار مشکل است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته