دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1397 - 13:23
مربی تیم‌ملی تیراندازی:

همه عملکرد الهه احمدی را تحسین می کردند/فراهم شدن مهمات تا جاکارتا

مربی تیم‌ملی تیراندازی گفت: در مرحله فینال الهه احمدی به قدری در حالت ایستاده خوب کار کرد که باعث شد همه او را تحسین کنند و برای اولین بار به مدال طلای تفنگ سه وضعیت برسد.
کد خبر : 284532

ابراهیم اینانلو مربی تیم‌ملی تیراندازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره مسابقات جام‌جهانی آلمان و کسب مدال طلای الهه احمدی در تفنگ سه وضعیت گفت: خدا را شکر مسابقات خیلی خوبی برگزار شد و هم من و هم ماکسیموویچ از رکوردی که ملی پوشان ثبت کردند خیلی راضی بودیم. در این رقابت‌ها 85 کشور همراه با 900 ورزشکار حضور داشتند و با توجه به اینکه قبل از مسابقات قهرمانی جهان بود از همین روی آخرین وردکاپ هم محسوب می شد و همه تیراندازان برای محک خودشان در این مسابقه شرکت کرده بودند. در تفنگ بادی و سه وضعیت واقعا رقابت زیاد بود و رکوردهای که ثبت شده بود از طرف تیراندازان باعث تعجب همه شده بود.


وی گفت: خیلی از تیراندازان قدیمی اعتقاد داشتند که تجهیزات و تکنیک تیراندازان نسبت به گذشته تغییر کرده است.‌ در این میان خوشبختانه یا متاسفانه عمده رکوردهای که در این مسابقه ثبت شد از سوی تیراندازان آسیایی بود که همین موضوع ما را نگران کرد چرا که نشان می‌دهد که کشورهای آسیایی از مدعیان اصلی ما محسوب می شوند؛ به عنوان مثال کشور هند در این دو مسابقه اخیر به خوبی نشان داده که واقعا در تیراندازی سرمایه گذاری کرده است. در مجموع اما عملکرد 80 درصد از بچه‌ها در ماده خفیف و بادی رضایت بخش بود. اگرچه تنها یک فینالیست داشتیم با توجه به تمرینات و شرایطی که داشتیم نسبت به نتایج کره جنوبی نتایج قابل قبول بود.


اینانلو با بیان اینکه این مسابقات جهت آمادگی ملی پوشان بود؛ اظهار کرد: ما در این دو مسابقه اخیر هم کره جنوبی و هم آلمان عمده هدفمان این بود که بچه ها به آن سطح از آمادگی برسند و خدا را شکر به مرور این اتفاق رخ داد. در مسابقات کره جنوبی باتوجه به اینکه تمرینات هنوز کامل نشده بود ما نتایج خوبی نگرفتیم و همه کارشناسان هم انتقاد کردند در صورتی که این مسابقات برای آمادگی بود نه کسب نتیجه. در هر حال تمرینات به خوبی ادامه پیدا کرد و در نهایت ما در مسابقات جام جهانی آلمان باتوجه به تمرینات و شرایط تیممان وضعیت کلی در آستانه مسابقات قهرمانی جهان و مسابقات بازی های آسیایی پیدا کردیم. در تفنگ سه وضعیت الهه احمدی فوق العاده کار کرد، آرمیتا صادقی و حسین باقری و محلقا جام بزرگ هم رکوردهای خوبی به دست آوردند و با همین شرایط ما خیلی به مسابقات بازی های آسیایی و قهرمانی جهان و کسب مدال امیدوار شدیم.


مربی تیم ملی تیراندازی به عملکرد الهه احمدی و کسب مدال خوش رنگ طلا در تفنگ سه وضعیت اشاره کرد و گفت: قبل از مسابقات کره الهه احمدی بخش قابل توجهی از تمریناتش را به صورت انفرادی و در باشگاه انجام داد.‌به هر حال هر ورزشکاری روزهای بد هم دارد و الهه این روزها را بعد از المپیک تجربه کرد اما کم کم با توجه به برنامه هایی که داشت، هر ورزشکاری یک روزهای بدی دارد و روزهای بد الهه احمدی هم بعد از المپیک بود. فشار المپیک او را خسته کرده بود اما در این مدت تمرینات خوبی داشت و باعث شد بتواند به آمادگی کامل برسد و با اعتماد به نفس کامل تیر بزند.


وی ادامه داد: در روز اول الهه بالاترین رکورد را ثبت کرد و همین موضوع باعث شد انگیزه و اعتماد به نفسش بالا برود و بتواند در مراحل بعدی قدرتمند ظاهر شود. در ماده سه وضعیت شرایط بسیار عجیب بود و الهه احمدی در مرحله حذفی حتی 10 نمره از مه لقا جام بزرگ عقب بود اما در روز مسابقه و بعد از مرحله درازکش از نظر من و بسیاری از مربیان حاضر شانسی برای حضور در فینال نداشت ولی بعد از اینکه 40 تیر ایستاده را شلیک کرد، تمام مربیان از رکوردی که احمدی ثبت کرده متعجب شدند و از 400 امتیاز 396 امتیاز بدست آورد. او این امتیاز را کسب کرد و همین موضوع باعث شد تا به عنوان نفر هشتم به فینال راه پیدا کند. در مرحله فینال هم به قدری در حالت ایستاده خوب کار کرد که باعث شد همه او را تحسین کنند و برای اولین بار به مدال طلای تفنگ سه وضعیت برسد.


وی به برنامه‌های پیش روی تیم ملی اشاره کرد و گفت: ما ماه دیگر مسابقات جوانان جهان را پیش رو داریم و در این مسابقات قرار است از تیم نوجوانان و جوانان که اتفاقا در این رقابت‌ها همراه ما بودند شرکت کنند.‌ آرمینا صادقیان و امیرسیاوش ذوالفقاریان و امیرمحمد نکونام در این مسابقات حضور دارند و البته این سه نفر شانس حضور در جاکارتا هم دارند. چندین اردوی برون مرزی دیگری هم در آلمان و اروپا برای رسیدن به آمادگی کامل پیش‌بینی کردیم تا قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا و مسابقات قهرمانی‌جهان به بالاترین حد آمادگی برسیم.


اینانلو در پایان به کمبود مهمات و فشنگ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این سفر ما توانستیم بخش قابل توجهی از مهمات خودمان را فراهم کنیم و تا مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا از این نظر مشکلی نداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته