روابط عمومی عامل ارتقا و تنزل سازمان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر عبدالله خالصی دوست در مراسم تجلیل از فعالان عرصه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان که با حضور اعضای هیات علمی و پرسنل حوزه روابط عمومی این واحد دانشگاهی برگزار شد اظهار کرد: «یکی از وظایف بارز روابط عمومی ایجاد همدلی و همزبانی است که میتواند اعضاء سازمان را به هم نزدیک کرده و دستیابی به اهداف را آسانتر کند.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه روابط عمومی یکی از رشتههایی است که در آن نیروهای دانشگاهی متخصص تربیت میشوند، تصریح کرد: «وجود یکرشته تخصصی در سطوح بالای دانشگاهی نشان از اهمیت این جایگاه بهعنوان یک حرفه اثرگذار دارد.»
وی با بیان اینکه روابط عمومی حاصل عملکرد جمعی است افزود: «روابط عمومی ویترین دانشگاه است. اگر این ویترین با کمک، همیاری و خرد جمعی تزیین شود بهطور قطع عملکرد آن بهتر خواهد بود و نتایج بهتری حاصل خواهد شد.»
روابط عمومی ویترین معرفی فعالیتهای دانشگاه
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان هم درباره اهمیت نقش و جایگاه روابط عمومی با استناد به آیه شریفه «و ما علی الرسول الا البلاغ المبین» به تشریح نقش پیامبر گرامی اسلام بهعنوان نماینده خدا در انتقال پیام الهی به بندگان خدا پرداخت و اظهار کرد: روابط عمومی نماینده یک دستگاه است که وظیفه اطلاعرسانی شفاف، بهموقع و دقیق به مخاطبان را بر عهده دارد.
حجتالاسلام رضا کهساری روابط عمومی را سنگ صبور اعضای دانشگاه معرفی و یکی از وظایف آن را ایجاد ارتباط مؤثر میان بخشهای دانشگاه دانست و برای تبیین سختی کار در این حوزه با ذکر مثالی تصریح کرد: «روابط عمومی بهمنزله ملاتی است در لابهلای پیکره ساختمان که وظیفه استحکامبخشی به دیوارها و اجزای آن را بر عهده دارد.»
وی با تأکید بر ضرورت وجود تیزبینی و اشراف اطلاعاتی در فعالیتهای روابط عمومی دانشگاه افزود: «ویترین دانشگاه برای معرفی فعالیتهای دانشگاه روابط عمومی است و باید بتواند پیامها را در قالبها و بستههای دلپسند در سطح جامعه منتشر کند.»
روابط عمومی یک جایگاه مشورتی و مدیریتی برای ارتقا و پیشرفت سازمان
مدیر روابط عمومی واحد سمنان هم روز روابط عمومی را تداعیگر اهمیت و نقش روزافزون روابط عمومی در دنیای ارتباطات دانست که امروز به قلب تپنده مجموعههای مختلف تبدیلشده است.
مصطفی فیض گفت: «امروز روابط عمومی بهعنوان یک بخش تشریفاتی و حتی اجرایی محسوب نمیشود بلکه بهعنوان یک جایگاه مشورتی و مدیریتی و بهعنوان عنصر اصلی در ارتقاء و پیشرفت هر سازمان جایگاه ویژهای دارد و بدون روابط عمومی هیچ فعالیتی انعکاس نمییابد.»
دبیر شورای روابط عمومی و اطلاعرسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه روابط عمومی حلقه واسط میان مدیریت و مخاطبان است اظهار کرد: «روابط عمومیها با عملکرد خوب و اثرگذار خود میتوانند بازیگر نقش خطیر و حساس ایجاد ارتباط فعال و اثربخش بین مدیریت سازمان و مخاطبان باشند.»
وی ادامه داد: «روابط عمومیها میتوانند فاصلهها را کاهش و زمینه ایجاد تفاهم و هماندیشی بین مسئولان و مخاطبان را فراهم و تصمیمگیریها را به سمت منافع عمومی سوق دهند و نهایتاً زمینه تحقق موفقیت سازمانی را فراهم آورند.»
فیض با استناد به گفتار بزرگان علم روابط عمومی تصریح کرد: «در فضای امروز کسبوکار، روابط عمومی ابزاردست مدیریت نیست بلکه فلسفه مدیریت است. اگر ناکارآمد شود مدیریت فرسوده و ناکارآمد میشود.»
مدیر روابط عمومی واحد سمنان روز روابط عمومی را فرصت مبارکی دانست تا همه باهم برای توسعه ارتباطات اجتماعی و دستیابی به اهداف سازمانی تلاش کنند.
بیان دیدگاهها توسط چند نفر از شرکتکنندگان، تجلیل از فعالان عرصه روابط عمومی در واحد سمنان و پخش کلیپ "آسمانی که همین رنگ است" تهیه و تولیدشده در روابط عمومی واحد سمنان از دیگر بخشهای این جلسه بود.
انتهای پیام/