دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1397 - 12:33

رمان «تابستان‌اردک ماهی» با موضوع امید، ترس و تلاش

رمان «تابستان‌اردک ماهی» نوشته یوتا ریشتر که با نثری بسیار روان از زبان آلمانی ترجمه شده، از تازه‌ترین کتاب‌های نشر افق است که ویژه نوجوانان 12 تا 18 سال به بازار آمده است.
کد خبر : 284491

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، رمان «تابستان‌ اردک ماهی» نوشته یوتا ریشتر با ترجمه کتایون سلطانی از رمان‌های ویژه نوجوانان است که با دست‌مایه قرار دادن مبتلا شدن مادر یک خانواده آلمانی، از تلاش فرزندان، امیدها و ترس‌هایشان سخن می‌گوید.


اگرچه در نگاه اول موضوع رمان، چندان جذاب نیست، اما نثر روان داستان و ایجاد موقعیت‌های تلخ و شادی‌بخش که بخش مهمی از زندگی هر یک از افراد جامعه را تشکیل می‌دهد، این کتاب را به یکی از خواندنی‌ترین آثار جدید تبدیل کرده است.


شخصیت اصلی و راوی این قصه، دختری به نام آنا است. داستان از این قرار است که مادر دو برادر به نام‌های دانیل و لوکاس مریض شده و این دو امیدی به‌جز صید اردک ماهی ندارند. در حالی که دانیل فکر می‌کند اگر اردک ماهی را صید کند دوباره حال مادرش خوب می شود اما دوستش آنا می داند که چنین چیزی دروغ است و دلش می خواهد جلوی حرکت زمان را بگیرد.


در بخشی از این کتاب آمده است:


مزرعه‌ی شولتسه اشنباخ را که رد کردیم یکهو دانیل گفت: 《دارد کچل می‌شود.》
پرسیدم: کی کچل می‌شود؟


《مامانم》


از هول تکان خوردم.《چرند می‌گویی‌ها‌》


《خودم دیدم، به موهایش که دست می‌کشد، دسته‌دسته کنده می‌شوند!》


موهای گیزلا، موهایی است شبیه به موی سفید برفی، بلند و قهوه‌ای.


قبلاًها همیشه موهایش را از پشت می‌بافت و موقعی که بدوبدو از حیاط رد می‌شد، گیس بافته‌اش، روی شانه‌هایش بالا و پایین می‌پرید...


لازم به یادآوری است، یورتا ریشتر که از تاثیرگذارترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان آلمان است، برای این کتاب برنده جایزه ادبی لوکس 2004 و جایزه ادبیات کودک نوجوان کلیسای کاتولیک 2005 شد.


رمان «تابستان‌ اردک ماهی» در قالب 128 صفحه و قیمت 100000 ریال از سوی نشر افق به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته